Dansk

Hjælp til vurdering

03. maj kl. 12:48 af AnnaBlorentzen - Niveau: 8. klasse
Hej Sp.

Jeg har lige været til terminsprøve i dansk (skriftlig fremstilling)

Jeg sidder her og er ret utilfreds med min præsentation af min fremstillingsform

Derfor vil jeg gerne spørge jer, om I vil vurdere den, udefra opgavebeskrivelsen?

Har den som PDF.

Tak på forhånd.

Hilsen en bekymret pige.

Opgave krav:
Ting du skal nå før du fylder 18 år


Her er 18 ting, du ifølge www.viunge.dk skal nå, inden du fylder 18 år.

Skriv et forslag til ViUnge, hvori du vurderer det at opstille en sådan liste.
Du skal også komme ind på, hvor relevant listen er for dit liv.
Dit forslag skal afsluttes med tre opfordringer, som du mener, mangler på listen.

Du skal layoute din tekst til en internetartikel.



Svar #1
03. maj kl. 12:49 af AnnaBlorentzen

Her er filen

Brugbart svar (0)

Svar #2
03. maj kl. 18:24 af Martin2Holte

Hvor er filen ?


Svar #3
03. maj kl. 18:27 af AnnaBlorentzen

Hmm kan se den ikke har taget pdf jeg vedhæftede. Jeg prøver lige igen,

Svar #5
03. maj kl. 18:32 af AnnaBlorentzen

#2

Hvor er filen ?

Den er vedhæftet i en af kommentarerne nu


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. maj kl. 18:49 af Martin2Holte

ChatGPT 4.0 synes følgende om din løsning:

Vurderingen af løsningen på opgaven om at skrive et forslag, der vurderer relevansen af en bucket list for ting, man skal nå før man fylder 18 år, viser flere styrker og nogle områder, der kunne forbedres.

Styrker:

Struktur og klarhed: Løsningen er velstruktureret og præsenterer argumenter klart. Der indledes med en introduktion til begrebet "bucket-liste", og efterfølgende diskuteres listens relevans samt fordele og ulemper ved at have sådanne lister.

Perspektivering: Teksten gør et godt stykke arbejde med at balancere mellem fordele og ulemper ved bucket-lister for unge. Dette viser en dybde i forståelsen af emnet og evnen til at se det fra flere sider.

Personlig relevans: Forfatteren integrerer sine egne erfaringer og synspunkter, hvilket hjælper med at gøre argumentationen mere personlig og relaterbar.

Konstruktive forslag: Slutningen af teksten indeholder konkrete forslag til ændringer og tilføjelser til den eksisterende liste, hvilket giver teksten et proaktivt og praktisk fokus.

Områder til forbedring:

Dybdegående analyse: Selvom teksten berører relevante punkter omkring fordele og ulemper, kunne der med fordel være dybere analyse af, hvordan specifikke punkter på bucket-listen konkret påvirker unge. Dette kunne omfatte psykologiske effekter af pres eller motivation.

Sproglig præcision: Der kunne arbejdes mere med sproget for at sikre klarhed og præcision. Nogle steder kunne formuleringerne være mere direkte eller mindre omsvøbte for at øge læsbarheden og forståelsen.

Udvidelse af perspektiver: Mens teksten inkluderer personlige synspunkter og generelle observationer, kunne den drage fordel af at inkludere perspektiver fra andre unge, eventuelt gennem interviews eller spørgeskemaer, for at skabe et bredere grundlag for vurderingen af listenes relevans.

Samlet vurdering:

Løsningen er stærk i sin nuværende form, især i hvordan den formår at engagere læseren med en balanceret diskussion og personlige indsigter. Ved at forbedre de nævnte områder kunne teksten opnå en endnu højere grad af dybde og objektivitet, som ville styrke dens overbevisningskraft og anvendelighed for et bredere publikum.


Skriv et svar til: Hjælp til vurdering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.