Dansk

Reklamekampgne fra HK

29. juni 2016 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har fået til opgave at analyser Hk's reklamekampagne : Vi er alle en del af løsningen".

http://www.e-pages.dk/hk/71/31.

Jeg har læst kampagnen flere gange, men er ikke helt sikker på hvad formålet med deres kampagne var? Jeg forstår det sådan at den Hk gerne vil finde løsninger på problemer som omhandler alle deres medlemer, men for at det kan lykkedes skal alle medlemmer stå sammen og bidrage til løsningen.

Men hvordan ?? Hvad mener Hk med : Du er en del af løsningen. På alt. Du har indflydelse på,  hvordan det danske samfund skal udvikle sig. Og det skal du være stolt af og bruge til noget . Det HK's budsskab i en ny kampagne". Håber der er en der kan hjælpe 


Svar #1
30. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Vil lige sige at det ikke længere er relevant :)) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juni 2016 af FuzzPanda

Nu har jeg lige kastet et hurtigt blik på det og jeg tror det handler om at HK kæmper for et bedre danmark, bedre hjælp til selvmordstruede, bedre sundhedsvæsen, og de beder deres medlemmer hjælpe med at bakke dem op, selv når andre kalder disse idealer for naive eller endda unødvendige.

De bruger et meget pathos-tungt sprog i artiklen og bruger meget "vi", for at hive læseren med ind i "fælleskabet" der skal stå stærkt imod "alle de andre" der ikke tror på de principper HK har.

HK vil have at Danmark skal være et godt land at være i. Derfor beder HK om fremtidig opbakning når de fremlægger nye ideer osv. som andre vil forsøge at skyde ned fordi "Danmark behøver ikke at blive blive fikset, det er jo værrer i andre lande". HK forsøger at fremhæve at selvom Danmark er godt nok, mener de det kan gøres bedre indenfor adskillige områder. Reklamen sigter på denne måde både på eksisterende medlemmer, men også ikke-eksisterende medlemmer der måske ser artiklen og tænker "Hvor er det flot at de kæmper for at gøre tingene bedre. Det vil jeg gerne være med til" - På den måde rammer de 2 målgrupper med samme annonce og fremhæver sig selv som en form for forkæmper, den lille underdog der rejser børster og går imod "systemet" for at opnå "det gode" - selvom de slet ikke nævner hvem det egentlig er de kæmper imod.

Det er ihvertfald den indfaldsvinkel jeg ville forsøge mig med, om det så passer, ved jeg ikke. 

Redigeret - Undskyld, overså din besked om at det ikke længere var relevant  =/


Svar #3
30. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Nej jeg skrev det ikke længere var relevant, fordi jeg havde brug for et hurtigt svar :)-og da ingen svarede tænkte jeg at nu skriver jeg det jeg tror. Men hold da op -det er rigtig meget hjælp jeg lige fik der. Selvom jeg har fundet ud af det med modtagergruppe og deres budskab- så kan jeg alligevel bruge meget af det du har skrevet:) idet at jeg nu er i gang med at lave en anlayse af sprogets appelformer, og det du skriver med patos er jo faktisk det grundlæggende :))

Så 1000 1000 tak:) det er virkelig sødt.

Har bare lige et spørgsmål til det du skriver, hvad mener du med dette? den lille underdog der rejser og går imod "systemet"(...) tror jeg forstår det , men vil gerne være helt sikker


Svar #4
30. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Mener du ikke at der også er brugt etos? for det har jeg kommet med flere eksempler på


Skriv et svar til: Reklamekampgne fra HK

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.