IT

At FJERNE babylon!! Hjælp!

26. september 2011 af Hijsa

Hej alle sammen!

Er det nogen der kan fortælle mig, hvordan i alverden man fjerner babylon FULDSTÆNDIG fra computeren? Det dukker altid op som min startside faner og det er mega irriterende.

Det jeg gjorde var at gå ind i kontrolpanel, progammer --> fjern et program. Så slettede jeg babylon men det er der sgu stadig! Ja, undskyld jeg bander men det er virkelig frusterende. Har gjort alt for at prøve at lede efter det et eller andet sted så jeg kan slette det, men DET ER DER STADIG!

Det er virkelig træls, og gider bare ikke babylon mere, men når man har fjernet det fra programmer burde det så ikke forsvinde? Det gør det nemlig ikke, og ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Jeg har windows 7, hvis det er til nogen hjælp. Og nej, hverken chrome eller firefox.

Så er der ikke nogen derude der har en idé om, hvordan jeg fjerner babylon fra min pc ? Please!

Mange tusind tak :D


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. september 2011 af Andersen11 (Slettet)

Hvad mener du med "Det dukker altid op som min startside faner" ? Er det din startside i IE ? Så skal du da bare ændre startside i IE . Gå til et andet website og sæt det til din start-side.


Svar #2
26. september 2011 af Hijsa

Nej, når jeg gå ind på en ny fane. Du ved, en ny side. Så kommer den op og så kan man ikke ændre det?

Altså trykker ctrl + t = ny fane.

 


Brugbart svar (1)

Svar #3
29. september 2011 af Moderatoren

Download en anden browser, slet IE, åben den anden browser og installer IE igen?

 

Eller bare generelt bruge en anden browser såsom Firefox eller Chrome...


Brugbart svar (1)

Svar #4
29. september 2011 af Andersen11 (Slettet)

#2

Jo, du kan da ændre, hvilken side, der skal benyttes som homepage. For eksempel gennem Internet Options, på fanen "General", kan alt det ændres.

Hvilken side, du benytter som homepage, har intet at gøre med, om Babylon er installeret eller ej. Det er muligt, at du har ladet Babylon ændre din homepage i IE; men IE kan da ikke vide, at du ikke længere spiller Babylon.


Brugbart svar (1)

Svar #5
10. oktober 2011 af Jobbemax (Slettet)

Kære venner.

Læs nu hvad manden skriver: Han har prøvet alt! Så lad være med at foreslå at skifte startside osv. DET HAR HAN NOK PRØVET!

Læs hellere spørgsmålet to gange - tænk jer om - og SÅ kan I svare :)

Jeg har i øvrigt samme problem: Babylon-lorten gider ikke forsvinde! Og ja, startsiden er ændret. Og ja, jeg har i Tilføj/fjern programmer og slettet det. Og ja, jeg har været i Funktioner > Administrer tilføjelsesprogrammer og slettet det der osv.

Men lortet bliver ved med at komme som startside, når jeg åbner en ny fane.

Så venligst:
Lad være med at gætte. Svar udbedes fra folk som ved, hvad de snakker om :)

Vh Jesper

Vedhæftet fil:Babylon.jpg

Brugbart svar (1)

Svar #6
10. oktober 2011 af Andersen11 (Slettet)

#5

Manden?

Prøv at google lidt. Der er masser af diskussionsfora, hvor folk har diskuteret dette problem, f.eks.

http://forums.cnet.com/7723-6122_102-274880.html

Jeg har ikke brugt Babylon, så jeg kan ikke bekræfte, om det virker; men flere i det forum synes at være begejstret for løsningen.

Gennemgående ser det ud til, at brugere af FF har lettere ved at slippe helt af med Babylon igen.


Svar #7
11. oktober 2011 af Hijsa

#5

Tak! Du forstod det jeg spurgte om :)
- Men er altså ikke nogen mand :P

#6

Jeg vil prøve at kigge deres diskussion igennem og se hvad der virker.


Brugbart svar (1)

Svar #8
11. oktober 2011 af Moderatoren

Når I har fået det fjernet, så kan I med fordel begynde at benytte Firefox eller Chrome - De er altså meget bedre! Edit: IMO

Nu ved jeg ikke hvad Babylon er - Men når I installere noget, så husk at læse det I acceptere:) Især hvis man skal afkrydse i felter...


Svar #9
11. oktober 2011 af Hijsa

#8

Men jeg har virkelig aldrig direkte installeret babylon. Kunne det være kommet da jeg installerede noget andet til min computer?


Brugbart svar (1)

Svar #10
11. oktober 2011 af Moderatoren

Det kunne det sikkert nok. Pakket fint ind i et eller andet hvor du tror du bare accepterer betingelser for brug af programmet eller sådan noget.

 


Svar #11
11. oktober 2011 af Hijsa

Øv!

Ærligtalt - hvem læser så alt det pladder de skriver? Det er jo til grin! Og så må man selv tage konsekvenserne for det -_- 

øv øv..


Brugbart svar (2)

Svar #12
21. maj 2012 af Caranzia (Slettet)

Til jer der stadig ikke har fundet en løsning kan i med fordel læse dette.

http://www.trendish.dk/babylon-search-guide-til-hvordan-du-fjerner-babylon

 

bedste hilsner

Joseph


Skriv et svar til: At FJERNE babylon!! Hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.