Matematik
Sandsynlighedsregning
Jeg sidder en smule fast på en opgave, som er til imorgen.
Sådanne lyder opgaven: Der er 52 spillekort. Sofie fik klør 7 som første kort. Hun beder om endnu et kort. Hvad er sandsynligheden for, at hun nu får et kort, så summen er 9? Og hvor stor er sandsynligheden for, at hendes næste kort blive større og/eller mindre end summen 11,05?
Jeg vil egentligt gerne finde ud af udregningen.
sandsynligheden for at få en toer er 4/51. Hvis konge og dame er større end 11 er det 8/50
Svar #2
21. maj 2013 af mette48 (Slettet)
Hvis summen skal være 9 skal hun have en 2, dem er der 4 af ud af de tilbageværende 51 kort s=4/51
Og hvor stor er sandsynligheden for, at hendes næste kort blive større og/eller mindre end summen 11,05?
Hvad mener du med det, nogle kort er større og andre er mindre, med det du skriver, har du alle kort med.
Svar #3
21. maj 2013 af JulieM13 (Slettet)
Hvis summen skal være 9 skal hun have en 2, dem er der 4 af ud af de tilbageværende 51 kort s=4/51
Og hvor stor er sandsynligheden for, at hendes næste kort blive større og/eller mindre end summen 11,05?
Hvad mener du med det, nogle kort er større og andre er mindre, med det du skriver, har du alle kort med.
Mente nu, hvad sandsynligheden var for, at hun får et kort, så summen bliver større end 11, 05 og sandsynligheden for et kort, så summen bliver mindre end 11,05.
Svar #4
21. maj 2013 af JulieM13 (Slettet)
sandsynligheden for at få en toer er 4/51. Hvis konge og dame er større end 11 er det 8/50
Hm, kan godt se pointen, men hvordan/hvorfor bliver det pludseligt 8/50?
Der er 50 kort tilbage. Der er fire sæt konge og dame, det er otte ialt.
Svar #6
21. maj 2013 af mette48 (Slettet)
#3 = #0
hvorfor spørger du hvad jeg mente, det er dig der har formuleret opgaven forkert.
Skriv den oprindelige opgavetekst uden fejl.
Skriv et svar til: Sandsynlighedsregning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.