Kemi

Forbrændingsreaktion af heptan

24. maj 2013 af IV0808 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hjælp! Skal opstille et reaktionsskema med mængdeberegninger til forbrænding af heptan. C7 H16 + 11O2 --> 7CO2 + 8H20    

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2013 af LLLLLLLLLLLLLLLL

C7H16 (l)     +    11 O2 (g)     ----->    7 CO2 (g)     +     8 H2O (l)   

Svar #2
24. maj 2013 af IV0808 (Slettet)

Mængdeberegninger, hvordan ?

Vedhæftet fil:Heptan.docx

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2013 af Yang (Slettet)

Hvad har du fået af oplysninger? Det nytter ikke noget bare at give os halvdelen, så kan vi ikke hjælpe, og det er spild af tid at skulle bede folk om at skrive deres opgaver helt af, så du kan få den mest optimale hjælp. 

Svar #4

Jeg har udelukkende fået af vide af jeg skulle udfylde ovenstående skema ved hjælp af forbrændingsreaktionen på heptan. Skulle bruge formlerne for mængdeberegninger. n = m/M  M = m/n m=M*n. Men jeg er meget blank.

Brugbart svar (0)

Svar #5
24. maj 2013 af Yang (Slettet)

Du må/bør kende en masse eller en stofmængde ellers er det desværre ikke muligt at besvare spørgsmålet. Det eneste der fremgår af reaktionsskemaet er stofmængdeforholdet, som du netop skal bruge i forbindelse med mængdeberegning. Dernæst er det nødvendigt at kende til lidt flere informationer, da der skal ligge noget til bund, som man kan regne på. Fx. hvor meget CO2, der dannes hvis man brænder 1000g heptan af.

Svar #6

Jamen er de oplysninger ikke givet i forbrændingsreaktionen overstående? f.eks 7co2?

Skriv et svar til: Forbrændingsreaktion af heptan

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.