Studievejledning

SU spørgsmål

30. december 2007 af kim19 (Slettet)
Jeg er ved at skulle flytte hjemmefra, jeg har kiggede lidt på det, man får jo 5007 kr. i Su (2008) hvor mange at de penge får man udbetalt?

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. december 2007 af dnadan (Slettet)

Det kommer an på, om du har et job ved siden af, om du er medlem af folkekirken osv.

Svar #2
30. december 2007 af kim19 (Slettet)

jeg er ikke medlem a folkekirken.

og ang arbejde er det så ik ligemeget, de 60.000 kr man får i Su om året, tager jo hele ens frikort alligevel, så hvis man arbejder skal man jo bare betale de der ca 40-42 % i skat fra starten af.

Sådan har jeg forstået det, men er der nogle der bor ude, der ved hvor meget de får udbetalt fra deres Su.

Brugbart svar (0)

Svar #3
30. december 2007 af Fætter Guf (Slettet)

Regnestykket er nemt nok:

Træk Arbejdsmarkedsbidrag og A-skat fra. Og husk dit personlig fradrag + evt. andre fradrag ( står på din forskudsopgørelse)

Brugbart svar (0)

Svar #4
30. december 2007 af MetteJensen19 (Slettet)

Jeg har fået udbetalt 5007 kr, kan ikke helt forstå det. skal jeg ikke betale skat af det..??

Brugbart svar (0)

Svar #5
30. december 2007 af kleif

#4 Det kommer an på hvor stort dit fradrag er på. Er det på 5007+, ja så er din SU jo dækket ind af det.

Svar #6
31. december 2007 af kim19 (Slettet)

hvis du har fået udbetalt 5007 kr i su hele året er der nogey galt, der er mig bekendt ikke nogle som har et fradrag på over 60.000 kr.

Brugbart svar (0)

Svar #7
01. januar 2008 af MetteJensen19 (Slettet)

Nej det ikke hele året jeg har fået 5007kr, kun denne her måned, kan ikke helt forstå det, har en veninde der har fået 4448 og hun arbejder ikke, det underligt, mener da at man skal betale skat af de 5007kr, nogen der ved noget..??

Brugbart svar (0)

Svar #8
01. januar 2008 af eksamenshaj (Slettet)

Hun har nok noget gæld med rente, som der ikke skal betales skat af = fradrag.

Brugbart svar (0)

Svar #9
04. januar 2008 af Anne_ennA (Slettet)

Jeg får ca. 4500 kr. udbetaæt. Tror også det handler om, hvor stort et fradrag man har.

Brugbart svar (0)

Svar #10
05. januar 2008 af mikeh (Slettet)

#9

det tror jeg også :P

#0
hvis jeg var dig ville jeg nok lieg ringe ind til su, jeg går i klasse med en (godt nok på gym-udeboende) men han fik også lidt for meget i su, og sku betale det tilbage.. ik så fedt?

Brugbart svar (0)

Svar #11
06. januar 2008 af MetteJensen19 (Slettet)

Ja nemlig, det er det jeg ikke gider, så ringer nok ind til dem. Nogen der ved hvor man skal ringe ind..? evt har nummert..?

Brugbart svar (0)

Svar #12
06. januar 2008 af SomeOneMore (Slettet)

#11 Du får vejledning om dine egne SU forbehold ved at kontakte SU medarbejderen på din uddannelsesinstitution.

Brugbart svar (0)

Svar #13
06. januar 2008 af SomeOneMore (Slettet)

forbehold = forhold*

Brugbart svar (0)

Svar #14
06. januar 2008 af Anne_ennA (Slettet)

Ja, som Vange siger, skal du kontakte dit udannelsessted.

Skriv et svar til: SU spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.