Studievejledning

Udregning af karaktergennemsnit

24. juni 2008 af allan_sim
Jeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem:

http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. juni 2008 af Leah (Slettet)

Du viser, at have styr på dette. Mit snit er 9,95. Efter de matematiske regler burde mit snit blive rundet op til 10.. hvorfor gør det ikke det? (:

Svar #2
24. juni 2008 af allan_sim

#1.
Er det 9,95 med alle decimaler? Hvis det reelt er 9,945 eksempelvis, så afrundes til 9,94. Er det regnearket, eller hvor er du stødt på stiuationen?

Svar #3
24. juni 2008 af allan_sim

#2.
Vrøvl, så afrundes til 9,9.

Brugbart svar (1)

Svar #4
24. juni 2008 af chinabox (Slettet)

j forstår den ik

Svar #5
24. juni 2008 af allan_sim

#4.
Kan du være lidt mere specifik? Ellers er det lidt vanskeligt at hjælpe.

Brugbart svar (0)

Svar #6
25. juni 2008 af redbarnet (Slettet)

Religion på B niveau mangler stadig:)

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. juni 2008 af chinabox (Slettet)

hvorfor står der 0,75?

Brugbart svar (0)

Svar #8
25. juni 2008 af blackduck (Slettet)

#7

A-niveau vægter 2, B-niveau vægter 1,5 og C-niveau vægter 1. I de fag, hvor der måde er en mundtlig og skriftlig karakter bliver vægten del på de to. I eksempelvis engelsk på B-niveau er der to karakterer, der hver skal have vægten 1,5/2=0,75. Ved eksamensfagene er det ligegyldigt hvad du skal op i. Hvis der både er mdt. og skr. del bliver vægten altid delt over de to, selvom du ikke nødvendigvis skal op i både mdt. og skr. eksamen.

Svar #9
25. juni 2008 af allan_sim

#6.
Og vi tilbyder det stadig ikke på min arbejdsplads, hvorfor det stadig ikke kommer til at optræde.

Skriv et svar til: Udregning af karaktergennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.