Almen studieforberedelse (AT)

Hvad er AT???

04. marts 2009 af Booklover (Slettet)

Hej Alle.

Nogen der kort kan forklare mig hvad AT går ud på? Jeg skal igang med forløbet næste uge, og ville gerne lige være lidt på forkant ;)

M.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2009 af Simon2 (Slettet)

Almen studieforberelse er forløb, hvor man skal arbejde med et emne ud fra forskellige fag.

Eksempelvis kan du have om sydafrika, hvor du skal se det fra en matematik-, samfundsfaglig og geografisk vinkel. Fordelen ved sådanne forløb er at skulle blive bedre til at kombinere ens viden, som man skal på studier(Videregående Uddannelse). Af denne grund kaldes det almen studieforberedelse, fordi man forbedre/forbereder sig til videregående uddannelse og den måde man arbejder der.

Jeg plejer dog at kalde AT for almen tidsspilde, da jeg ikke bryder mig særlig meget om de forløb og ikke mener de er specielt lærerige, men ofte ret kedelige.


Svar #2
04. marts 2009 af Booklover (Slettet)

Hehe! Det hjalp på forståelsen - tusind tak ;)

Kan godt lide at du er så fuldkommen ærlig ;P


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. marts 2009 af Simon2 (Slettet)

Det kræver vist ikke så mege at være ærlig i et studieforum. :-)


Svar #4
04. marts 2009 af Booklover (Slettet)

Nej - det har du selvfølgelig ret i! Men det er ikke alle som på forhånd lige vil afskrække andre ;)

Nu er jeg da forberedt!


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. marts 2009 af Vannozza Catanei (Slettet)

hmm... gad vide om ikke alle studerende har tillagt disse så "glimerende" fag nye navne?? vi kaldte det alment tidsfordriv.... det gjorde vores lærerer også...

held og lykke med det... du skriver bare hvis du har nogen spørgsmål... blev selv student sidste år, så jeg har været igennem det...


Svar #6
04. marts 2009 af Booklover (Slettet)

Hej Vannozza Catanei!

Tusind tak!

Det er altid dejligt at vide, at det er muligt at få hjælp herinde ;)

Mange smil Marie.


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. marts 2009 af Jerslev

#1: at skulle blive bedre til at kombinere ens viden, som man skal på studier(Videregående Uddannelse).

Skal man det? Det var jeg ikke klar over. =)

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #8
04. marts 2009 af Simon2 (Slettet)

Det skal man i høj grad, ja.

Medicinstudiet eksempelvis. Her vil du få meget brug for din viden fra kemi og fysik og kombinere denne.


Brugbart svar (0)

Svar #9
04. marts 2009 af Jerslev

#8: Det er i hvert fald ikke noget, vi skal bruge på fysik eller jeg har brugt.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #10
04. marts 2009 af Simon2 (Slettet)

Jamen så vil jeg gerne tilføje "på nogle studier". Jeg håber du/de er tilfreds med min besvarelse af hendes spørgsmål nu!



Brugbart svar (0)

Svar #11
04. marts 2009 af Jerslev

#10: Tja; det er pænt begrænset hvor meget man får brug for det. De videregående uddannelser har jo fungeret ganske fint i mange mange år før man havde AT.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #12
04. marts 2009 af Booklover (Slettet)

Til jer alle: det var nu ikke min hensigt at der skulle udvikle sig en diskussion! Jeg er bare yderst taknemmelig for at I alle gider at besvare mig sprøgsmål ;D


Brugbart svar (0)

Svar #13
04. marts 2009 af Simon2 (Slettet)

#11: Dejligt at vi er enige så. Jeg plejer dog at kalde AT for almen tidsspilde, da jeg ikke bryder mig særlig meget om de forløb og ikke mener de er specielt lærerige, men ofte ret kedelige.
 


Brugbart svar (0)

Svar #14
08. oktober 2009 af chri610g (Slettet)

AT er en forkortelse for Almen sTudieforberedelse og er et fag hvor man kombinerer de forskellige fag i skolen. Fagene er delt op i humanitære, naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige. Hver gruppe har hver deres måde at løse opgaver på som f.eks. i de naturvidenskabelige fag laver man forsøg mens man i de samfundsvidenskabelige fag laver man statistikker, derfor plejer man normalt at kombinere forskellige fag indenfor den samme gruppe.


For at man kan analysere et problem eller en opgave skal man kunne se det fra alle vinkler. Du har en have og du skal placere et træ i haven. Du skal så prøve at se hvor træet kan stå bedst, skal det have skygge, sol, meget vand, lidt vand osv. Skal det stå frit midt i haven eller skal det stå sammen med de andre træer.
 


Skriv et svar til: Hvad er AT???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.