Studér i udlandet

1 år til usa

01. september 2009 af hhmp (Slettet)

Hej folkens.

Jeg er en pige der gerne vil over og bo i USA i et år.
Jeg er dog i tvivl om hvordan det foregår med visum og arbejdstilladelse.
er der nogen der har erfaringer med dette?
Hvordan finder man noget arbejde i en storby, og noget man evt. kan bruge fremover når man kommer tilbage. Altså er der store chancer for at blive ansat i en stor virksomhed derovre. Hvor kan man søge? Og findes der andre alternativer.

Hvilke hjemmesider er der for køb af lejligheder derovre. Andet relevant viden?

Så kom med det, tak på forhånd. :)


Brugbart svar (2)

Svar #1
08. september 2009 af cilliebillie (Slettet)

Hej!

Jeg er pt i USA for at studere, så jeg kan godt svare på nogle spørgsmål, hvis du er interesseret?

Først og fremmest kommer det an på, hvad du vil lave i USA. Der er forskellige slags visum - jeg har et F1 visum, hvilket betyder at jeg er fuldtidsstuderende i landet. Dog må jeg IKKE arbejde med det visum med mindre, at jeg får arbejde på campus/gennem skolen, og det tjener man virkelig ikke meget på - ikke nok til at forsørge sig selv i hvert fald.

Jeg ved ikke rigtig, hvordan det står til med arbejde. Du må prøve at kontakte nogle virksomheder, som du er interesseret i og så spørge dem.

Mht lejlighed så har de fleste større byer i USA en side på craigslist, hvor man kan finde lejligheder, værelser, whatever.


Svar #2
08. september 2009 af hhmp (Slettet)

Mange tak for dit svar :)

Jaman kunne egentlig godt bar tænke mig at bo derovre, og arbejde - uden forpligtelser i form af skole osv. Jeg vil bar gerne rejser rundt dernede , se landet. men alligevel ha' et arbejde så jeg kan forsørge mig selv i et år.

Er det bar et helt ude i hampen drøm ? :)


Brugbart svar (2)

Svar #3
15. september 2009 af JKaram (Slettet)