Afsætning

Forklaring på vending fra Torben Hansen

13. marts 2011 af Liamfyren (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej studieportalen!

Jeg er gået lidt i stå ved dette spørgsmål i min afsætnings opgave:

"Der er gået mode i friluftstøj og sportstøj, og så forsvinder det rationelle. Hvis du vil være med, må du betale, hvad det koster". citat fra Torben Hansen, professor i forbrugeradfærd, Copenhagen Business School.

Er der nogle, som kan forklare mig, hvad dette specifikt handler om? Altså en forklaring. Det ville hjælpe mig en del.

Mange tak. :)


Brugbart svar (2)

Svar #1
13. marts 2011 af ForNoOne (Slettet)

Jeg tror det handler om noget med, at hvis ikke du har nogle penge kan du ikke få noge ti denne verden. Ligesom i den der børnesang :"Har du penge så kan du få, men har du ingen så må du gå". :)
Ved ikke helt hvad jeg skal sige til det  friluftstøjet og sportstøj et. :P


Svar #2
13. marts 2011 af Liamfyren (Slettet)

Ja kan sagtens være noget med det at gøre. :)

Det med friluftstøjet og sportstøjet forstår jeg ikke helt. Hvordan kan det rationelle forsvinde, når der er gået mode i friluftstøj og sportstøj? Det er da fornuftigt at gå i friluftstøj og sportstøj? Det sender da et frisk signal til omverdenen.. WTF


Brugbart svar (2)

Svar #3
21. marts 2011 af navn1994 (Slettet)

 Det handler om den rationelle frekvens, i den etiske moralske dillemas tankegangs konfekt. Omverdenen er jo en sportstrøje som skal købes på kapitalistisk vis, og adderes til et frisk åndeni.


Skriv et svar til: Forklaring på vending fra Torben Hansen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.