Studievejledning

Kan jeg påbegynde ny uddannelse efter endt kandidat?

26. marts 2014 af sibo86 (Slettet)

Jeg afsluttede min kandidatuddannelse fra Aalborg universitet i 2011 som cand.polyt.

Jeg fik kort efter arbejde, hvilket jeg stadigvæk har. Dog er jeg begyndt at se efter nyt job, men synes ikke jeg har præcis de kvalifikationer, jeg gerne ville. jeg overvejer derfor, at tage noget mere uddannelse, men kan man det uden alt for megen selvbetaling?

Så her kommer en række spørgsmål:

- kan jeg godt søge ind på en ny Bachelor?

- kan jeg godt søge ind på en erhvervsuddannelse (fx multimediedesigner)

- Skal jeg selv betale for nogle af disse? (jeg er ikke interesseret ie t eksamensbevis, jeg vil bare gerne udvide mine kompetencer med HTML og CSS bl.a.)

- Jeg har jo i princippet kun brugt 5 års S.U. - har jeg så ét til gode?

Altså, jeg er indstillet på at leve som studerende igen - har sparet op til at kunne finansiere SU for mig selv, men ikke til at betale for en hel ny uddannelse. Så hvilke regler gælder, når man allerede har en kandidat? (har ikke kunnet finde noget entydigt svar, og venter stadigvæk på svar fra uddannelses- og forskningsministeriet).


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2014 af Studscientpol (Slettet)

Da du allerede har en kandidat, kan du ikke påbegynde en bachlelor. Hvis man vil have to kandidater, skal man læse bachlelor 2 efter afslutning af bachlelor 1

I dit tilfælde kan du altid videreuddanne gennem diverse kursusser. Har du overvejet en MBA?

Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2014 af PFw (Slettet)

Hvis der er pladser på uddannelsen så tror jeg da ikke det er et problem? Multimediedesigner er ikke en videregående uddannelse? Så tror jeg ikke det betyder noget?


Skriv et svar til: Kan jeg påbegynde ny uddannelse efter endt kandidat?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.