Debat

Frikort til Skattekort ?

27. marts 2014 af EmmaMelchiorsen (Slettet)

Hej!
Jeg sidder i den situation at skal have lavet mit frikort om til et skattekort, da jeg snart begynder at arbejde igen og samtidig får SU. Jeg ved allerede nu at jeg kommer over det beløb jeg må have på mit frikort så jeg vil gerne have det lavet til et skattekort istedet. Mit problem kommer så bare i at jeg gerne vil gøre dette elektronisk da jeg har erfaring med at SKAT nærmest er umuligt og komme i kontakt med på telefon, men når jeg så skal ændre det på skat så skal jeg skrive mit samlede indtægt jeg kommer til at tjene i år ind. Jeg har så et lille problem, fordi jeg arbejder i LEGOLAND så afhænger min indtægt af hvor mange vagter jeg tager og det er derfor ikke til at sige hvad jeg kommer til at tjene på et år (sammen med SU og det løse). Hvad skal jeg så gøre for at få lavet et skattekort når jeg ikke kan skrive min årsindtægt og jeg helst vil slippe for at hænge i et telefonrør i flere timer??

Hilsen en forvirret studerende!


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

du skal bruge http://tastselv.skat.dk,glem telefonen. Når du så skal finde du af hvor meget du kommer til at tjene i Legoland, så bliver du nød til at gætte. Det behøver ikke at være nøjagtigt, bare du rammer rigtigt inden for ca. 10-15.000 kr, så går det nok. Skatten er jo en procentsats at det du tjener og dit personfradrag går jo nok til SU'en. Hvis du i løbet af året kan se, at dit gæt er helt forkert, så kan/bør du rette det igen.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. marts 2014 af Metapod (Slettet)

Billund?


Skriv et svar til: Frikort til Skattekort ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.