Studievejledning

SU OG LØN !! HJÆLP

27. marts 2014 af Billavinter (Slettet)

hej :)

Altså jeg får både su og løn.
Min løn er på mit hovedkort og jeg tjener ca 4000 kr før skat.
Min su er på mit bikort og der får jeg 2900 kr før skat.

Mit problem er at jeg får trukket 39 % i skat på min su, men jeg bliver samtidigt også trukket 39% i skat i løn.?
Jeg har sagt til mit arbejde de skal bruge mit hovedkort, men hvorfor trækker de så A-skat på min løn så ?
Hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. marts 2014 af RoberDølhus (Slettet)

Det giver ikke meget mening at bruge hovedkortet til din løn, når du får SU blot for at være aktiv studerende.

Dette er i øvrigt heller ikke korrekt udfra dit hovedkort skal benyttes til din primære beskæftigelse/indkomst hvilket er SU da du i er "fuldtidsstuderende", din sekundære  indkomst er dit fritidsjob, da dette er noget du laver udover dit fuldtidsstudie.

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. marts 2014 af PSXL

#1 Hvorfor giver det ikke mening? Det giver da absolut mening, da man bruger hovedkortet til det sted, hvor man tjener mest - I dette tilfælde er det lønnen, som burde sættes på hovedkortet. 

Jeg tror, du har misforstået noget. Kig evt. her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973525

#0 Har du været inde og kigge på din forskudsopgørelse? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. april 2014 af KlogeÅse

Det giver en hel del mening at have sin faste indtægt på hovedkortet. For studerende vil det normalt være SU; også selvom den ikke udgør den største post.


Skriv et svar til: SU OG LØN !! HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.