Andre fag

Lavt gennemsnit

29. marts 2014 af janniheiberg (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg er ca. halvvejs igennem STX, i 2.g og jeg er begyndt at bekymre mig om mine karaktere. 

Mit gennemsnit ligger på 4,1 og de 5 B-fag jeg afslutter i år, har jeg kun fået 4 og to 02.

Jeg klarer mig ikke ret godt til de mundtlige eksamener, fordi  jeg går så meget i baglås. Er jeg helt tabt bag en vogn, og kommer man overhovedet langt med sådan et gennemsnit? 

Mvh 


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. marts 2014 af Savior123 (Slettet)

Altså selvfølelig bliver der åbnet flere dører til uddannelser, jo højerer et snit man har, men du vil ikke kunne søge ind på fx. medicin, jura osv (PT). Men hvis du tager dig sammen, kan du sagtens nå at rette op på snittet.Der er ikke noget der er ikke tabt noget endnu, da den sidste halve år i 3.g tæller 70%. Gør dit bedste, læs på lektierne, øv dig på fremlæggelserne og tro på dig selv. Så er jeg sikker på du kan rette en del på din snit;)

Må jeg spørge om, hvorfor du overhovedet er gået ned på snittet 4.1?

Hvis du havde andre spørgesmål er du velkommen til, at kontakte mig ;)  


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. marts 2014 af Savior123 (Slettet)

Så nej, du er på ingen måder tabt bag en vogn :D


Svar #3
29. marts 2014 af janniheiberg (Slettet)

Ved godt at det er meget dårligt. Men fik et chok da jeg startede i gymnasiet, efter at have gået i 10. klasse, generelt bare folkeskolen, da fik jeg stortset aldrig noget under 7.  Så jeg syntes, at  jeg kunne mærke forskellen. 

For eksempel var engelsk "mit" fag i folkeskolen. Nu føler jeg mig ufatteligt dårlig til faget. :/

Også tror jeg på en måde, at det meste har kedet mig + jeg ikke er så selvsikker. 

Vil ikke have, at de dårlige karakterer skal forme min identitet, for jeg vil ikke virke som én, der ikke kan tage noget seriøst og ikke har noget mellem ørerne. For den type er jeg ikke!    

Ved godt 4,1 er ret dårligt, men tror du, at jeg vil kunne nå at rette op på det? Og hvordan kan det være, at den sidste halvdel af 3.g tæller 70% af hele gymnasie tiden? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. marts 2014 af Savior123 (Slettet)

Jeg har mødt folk med 5.6 i snit i 2.g, og endte med at læse jura, så ja selvfølelig kan du nå at rette op på det. Som du selv beskriver dig, så tror jeg at du er pligtopfyldig, men du skal have bygget på dit selvsikkerhed. Det kan du evt. gøre ved at snakke foran et sepjl, og lade som om at der sidder 1000 mennesker foran dig, og du fremlægger noget. Det kan hjælpe meget. Det ser ud til at du mangler motivation, og jeg har selv været der, hvor du er, og jeg ved at det er svært at "bare lige" rette op på selvsikkerheden. Det kræver hårdt arbejder. Men kæmp for det så kan du sagtens nå det. Frygt ikke. Du har stædig tid til at rette op på det ; ) 


Svar #5
30. marts 2014 af janniheiberg (Slettet)

Tak. Jeg ved, at jeg har noget at arbejde på. Jeg har det godt i min klasse, men ligeså snart jeg står og skal fremlægge foran 25 personer, jeg normalt kan være mig selv overfor, bliver jeg ret så usikker. Også selvom det bare er 5 stk. så er jeg nervøs.

Jeg har gennem de sidste 4 mdr. og starten af 2.g haft en del fravær, eftersom jeg først nu har fået konstateret epilepsi,  men i dén tid var det en helvedes lang proces, med en masse fraværsdage pga. anfaldene og hospitalsbesøg.  Dér kunne jeg mærke fraværet, men det er helt bestemt også min egen indsats der har manglet en smule. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. marts 2014 af Savior123 (Slettet)

Kender selv nogen fra min klasse med epilepsi. Men du kan staedig godt arbejde hardt. Som sagt kraever det bare, at du tror pa dig selv :) Skriv sa snart du far noget pa hjertet du gerne vil ud med :)


Skriv et svar til: Lavt gennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.