Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

INDLEDNING???

30. marts 2014 af janniheiberg (Slettet)

Er denne indledning god nok?       I denne opgave vil jeg starte med at redegøre for begreberne etnocentrisme og stereotyper. Derefter vil jeg analysere 2-3 selvvalgte scener fra tv-serien ”Lilyhammer”, som viser en kulturmødeproblematik og ud fra nogle integrationsbegreber vil jeg analysere dem.  Jeg vil samtidigt gå ind og kigge på karaktererne og udviklingen mellem kulturerne og fremstillingen af de forskellige stereotyper.  Jeg vil komme ind på selve stilen i Lilyhammer blandt andet ved at finde filmiske virkemidler.    Derudover vil jeg i diskussionen undersøge hvilke konsekvenser det kan have, at asylansøgere i Danmark har mulighed for at deltage på det danske arbejdsmarked. Det vil jeg gøre ved at understøtte med teorier, som for eksempel Rosenthal effekten.

Kom gerne med imput


Svar #1
30. marts 2014 af janniheiberg (Slettet)

til SRO


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. april 2014 af MaibritG

Nej, det synes jeg faktisk ikke. For det er ikke en indledning, men en problemformulering.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. maj 2014 af Melanieklitgaard (Slettet)

Indledningen skal ikke handle om rapporten, men om rapportens emne. Man kan sige, at den kridter banen op ved at præsentere emneområdet.

Hvilket overordnet (samfundsmæssigt) emne tager rapporten udgangspunkt i? (Behov for at spare på energien - beskæftigelsessituationen - fortætning af parcelhuskvarterer for at undgå stigende transportafstande i fremtiden …)
Hvilket specifikt problem vil man derfor tage fat i og kigge nærmere på? (Energirenovering af parcelhuse fra 60'erne - bedre sammenhæng mellem folkeskole og gymnasiale uddannelser for at sikre bedre ungdomsuddannelse - udstykning af store villaer til andelsboliger …)

Herefter er der lagt op til problemformuleringen og metodebeskrivelsen:

Problemformulering: Hvilket spørgsmål vil denne rapport helt præcist stille skarpt på, og hvilke delspørgsmål vil det måske være nødvendigt at besvare for at kunne besvare hovedspørgsmålet?
Metodebeskrivelse: Hvordan vil det blive gjort? (Opgaven bygger på den-og-den litteratur samt interviews med dem og dem. Først undersøger vi dét, og så undersøger vi dét. Derefter …)

Til sidst - enten som del af metodebeskrivelsen eller som et selvstændigt underafsnit - kan der komme en afgrænsning:

Hvilke emner / delemner kommer rapporten ikke ind på? Hvorfor?

Det er meget almindeligt, at problemformulering og metoderedegørelse simpelthen er en del af indledningen, men så er de normalt markeret med underrubrikker (under-overskrifter) for overskuelighedens skyld


Skriv et svar til: INDLEDNING???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.