Studievejledning

At droppe ud og få KONTANTHJÆLP?? (har angst og depression)

30. marts 2014 af bblondi (Slettet)

Hej allesammen, mine bekendte kender ikke så meget til emnet så jeg ville lige høre om nogle af jer herinde kender noget til mit problem. 

Jeg droppede for lidt under et år siden ud fra et grundforløb pga. jeg på ingen måde kunne klare alle de mennesker omkring mig, og jeg var meget psykisk svag. Fik efterfølgelde diagnosen angst, og despression.

Jeg ville så undgå at komme på kontanthjælp, og istedet prøve at starte i skole igen... nok for at benægte at jeg faktisk fejler noget, men jeg valgte så at begynde på fjernundervisning, hvilket gik fint i starten, men med tiden er det bare blevet for meget for mig ogs,selvom  jeg godtnok undgår det sociale.. Men jeg kan ikke koncentrere mig, og ender bare med at sove dagene væk og tudbrøle pga. presset. 

Jeg føler at KONTANTHJÆLP nu er min eneste mulighed, dvs. at droppe ud, og så koncentrere mig på at blive rask igen, vha. b.la. psykolog.

Nogen som har prøvet noget lign. ? at gå fra su til kontanthjælp? Hvordan fik i det hele til at fungere, mht. at droppe ud og søge om kontanthjælp? Søger virkelig alt slags hjælp :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2014 af Lcand (Slettet)

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte min kommune for at finde ud af om kontanthjælp overhovedet er en mulighed, og de er sikkert også mere end villige til at hjælpe. I forhold til at søge. En anden ting jeg tænker på, når du skriver at du bukker under for presset er, hvor mange fag du har, og hvis det er mængden af fag der får dig til at føle dig presset, om du så har spurgt ang. Muligheden for at få færre fag?

Skriv et svar til: At droppe ud og få KONTANTHJÆLP?? (har angst og depression)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.