Andre fag

hjælp

03. april 2014 af hjælpmigplz (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Er karaktererne vigtige I 8-9. Klasser?

Betyder nationaltesterne noget for ens karakter?

Det er til min lillebror, kom med et nemt svar tak :-D

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. april 2014 af hvadskaljegdoghedde (Slettet)

Altså, det er vel lidt subjektivt. Det er vel vigtigt, siden man nu skal få mindst 7 i gennemsnit for at komme på gymnasiet, mener jeg. Men jeg synes personligt, at det er vigtigt ALTID at gøre et godt arbejde og dermed få gode karakterer. Med hensyn til nationaltesterne: det er forskelligt fra lærer til lærer. Nogle lærer inddrager resultaterne fra nationaltesten i standpunktskaraktererne/årskarakterer, og nogle gør ikke :)

Jeg håber, dette var et nemt svar :P


Svar #2
03. april 2014 af hjælpmigplz (Slettet)

Tak :-D

Brugbart svar (1)

Svar #3
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Nationaltesterne betyder slet ikke noget, men derimod skal han vende hele sit fokus på terminsprøverne, da det er dem der tæller. Lavede den dumme fejl, at jeg fik høje karakter i alle fag, men fik ET lavt karakter i dansk, og det gjorde at jeg skulle til et optagelsesprøve. Det andet er helt lige meget... Så længe du følger godt med så er det en vigtig del. Men det er en god øvelse, at få høje karakter. Det forbedrer ham til gym. Alt lykke fra min side :D


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. april 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)

Lavede den dumme fejl, at jeg fik høje karakter i alle fag, men fik ET lavt karakter i dansk, og det gjorde at jeg skulle til et optagelsesprøve.

Hvad definerer du som høje karakterer, da en optagelsesprøve virkelig kun træder til hvis man klarer sig skidt.


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Når jeg snakker om høje karakter så ligger mit snit på 9.3... og ja groft sagt så blev jeg ikke optaget til gym, pga. lavt karakter i skriftlig dansk i terminsprøven (Da jeg havde det ufatteligt dårligt, med var stædig med). Min lærer og jeg snakkede sammen, at det skulle/kunne jeg forbedre, men desværre havde vi vikar i en hel mdr, og ja. Vi havde den samme vikar så mange gange, at vores klasselærer mistede retten til at give ps karakter, da vi havde vedkommende 3 gange i en hel mdr. Og selvfølelig giver vikarene de samme karakter som man fik i den forrige karakterblad. Har været inde og debattere med UU-Vejlederen, og mange af mine andre lærer, men som sagt som kunne man kun gå ud efter de karakter man havde fået som knote 2 (Som også blev sendt til gym). Jeg vil selv kalde det for et sort uheld, og især for mit vedkommende. Det siger jeg fordi, at jeg har haft 0% fravær i skolen i 3 år, laver altid mine lektier, laver kontant meget mere ekstraarbejde, hvor jeg sidder i timevis og prøver at lærer mere om et bestemt fag og jeg har aldrig rigtig glemt noget. Kort sagt kom det som et schock, og jeg kunne ikke komme over det i flere mdr (Søvnløse nætter og hovedpine). Man kunne nærmest skrive et roman, om det jeg har været igennem i folkeskolen, og det har virkelig presset mig psykisk, men heldigvis er jeg næsten kommet over det. Som sagt så har jeg planer om at læse medicin i frentiden, og det er jeg sikker på jeg nok skal opnå. Det kræver bare, at man tager sig sammen, bruger hjeren i stædet for hjertet og sætter sig ind i den realistiske verden... Jeg er jo trosalt ikke længere et barn eller teenager, men dog snart en voksen. Men jeg vil dog sige at presset i folkeskolen har gjort mig flere gange psyksisk stærkere, og jeg er virkelig klar til at kæmpe ;)


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Sorry. Ved godt der er stavefejl. Skriver fra iphone, da jeg ikke har en PC til rådighed. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

*lære, konstant, shock, fremtiden, hjernen.... Hader at skrive fra mobil. Skriver humanisk så snart jeg kommer hjem, og har en PC til rådighed :D


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. april 2014 af hvadskaljegdoghedde (Slettet)

#5

Hey, held og lykke med at læse medicin og alt det der, med det hele! Det er også den vej, jeg selv vælger at tage, når den tid kommer engang - det vil jeg i hvert fald nu, så må vi se om jeg skifter mening eller .. karaktererner skal jo også være høje, såå :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

#8 Heheh ja det har du vel ret i. Har en mor der er overlæge i Svendborg sygehus. Men tror nok bare at du skal være forberedt på at det ikke kun er ude og se patienter. Lægejobbet er groft sagt rimelig kedeligt, og hvis du tænker på lønnen, så findes der andre jobs, hvor du kan få mere løn. Det er kun tanken om at rede liv ( i få tilfælder), eller syge et lille sår sammen (I fleste tilfælder). Mange har fortrudt at have valgt medicinstudiet pga. at det var psykisk hårdt, man kunne ikke bruge tid sammen med familien, vennerne og ens hobby. Du skal kun læse. Men hey. Hvis det er det du gerne vil, så kan du sagtens. Men du skal bare vide, at medicinverden, ikke er den som den ser ud til at være. Har været på vagter sammen med min mor flere tusinde gange.


Brugbart svar (0)

Svar #10
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Stavefejl i know -.-


Svar #11
03. april 2014 af hjælpmigplz (Slettet)

Hej, kan min lillebror nå, at forbedre sig?
Han går I 8.klasse og fik 02 I dansk terminsprøve. Med de andre gik det godt.

Tak :-D

Brugbart svar (0)

Svar #12
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

JAJA selvfølelig. Karakterne i 8. klasse spiller ingen rolle. Det er bare for at de kan se hvordan det kommer til at være i 9. klasse :D


Svar #13
03. april 2014 af hjælpmigplz (Slettet)

Tak man!
Du er til rigtig god hjælp! !!!!

Brugbart svar (0)

Svar #14
03. april 2014 af Savior123 (Slettet)

;) Skriv så snart du eller din bror har brug til hjælp :)


Brugbart svar (0)

Svar #15
03. april 2014 af hvadskaljegdoghedde (Slettet)

#11

Lige en tilføjelse; det er altså ikke særlig svært at få nogenlunde karakterer i folkeskolen (4 og 7 fx.), så længe man har en god vilje og måske er villig til at lave en smule ekstra for at opnå de gode karakterer.            Nu ved jeg ikke om det er i mundtlig eller i skr. fremstilling, men hvis han siger til sin lærer, at han gerne vil opnå højere karakterer, og spørge ind til hvordan, så tror jeg helt sikkert, at han kan nå at få skubbet karakteren op til 4 til årskarakteren. Men altså, fokusér ikke sindsygt meget på folkeskole karakterer, de gælder ikke rigtig for noget i 8. klasse :P Held og lykke til din lillebror!


Svar #16
04. april 2014 af hjælpmigplz (Slettet)

Jeg har givet alle mine gode råd til min lillebror, har i nogle gode råd i dansk til ham?

- Tak på forhånd! :D


Svar #17
04. april 2014 af hjælpmigplz (Slettet)

Han tænker heletide på, at om han nu er egnet til gymnasiet eller ikke. 

Hvad kan jeg gøre, for at give ham støtte? :D


Brugbart svar (0)

Svar #18
04. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Er du ikke 18 år gammel? Hvorfor ved du ikke disse ting, hvis du er storbroderen? :)


Svar #19
04. april 2014 af hjælpmigplz (Slettet)

Hej, det var ikke det jeg mente. Jeg har givet ham alle de råd jeg kunne, men har i nogen gode råd til ham?


Brugbart svar (0)

Svar #20
04. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Tror ikke rigtig vi kan hjælpe ham, da vi ikke kender ham både personligt eller faligt. Det er derfor dit ansvar, og trøste ham med noget eller evt hjælpe ham på rette spor, da du allerede har ført dig selv i gennem gym :)


Forrige 1 2 Næste

Der er 21 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.