Almen studieforberedelse (AT)

Et passende emne??

08. april 2014 af Cocotoffie (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg sidder lige nu med en årsprøve i AT og er endt med at have en lidt skidt fagkombination (Historie A og Fysik C). Dette sætter grænser for hvad man må arbejde med i fysik, da jeg jo som sagt kun har det på C-niveau. Overemnet for vores AT-forløb er "Kampen for det gode liv".
Jeg kan selv kun komme i tanke om et emne som måske ville fungere:
Kommunikation igennem tiden, altså udviklingen fra telegrafen til mobilen som vi kender i dag.

Er der nogen der har en super god idé til hvad jeg kan skrive om? :)

Mvh Nanna


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. april 2014 af Faktotum (Slettet)

I dansk kunne du undersøge, hvordan de tekniske muligheder og begrænsninger har påvirket kommunikationen og sproget. Et oplagt emne kunne være sms-sproget. Der findes en række artikler om emnet. Du kunne foretage en sproglig analyse af autentiske sms-beskeder. Du kan også se på, hvordan kommunikationen via sms tematiseres i "sms-romaner", fx Merete Pryds Helles "Jeg tror jeg elsker dig" (sms-roman, 2008) og "Hjerternes fest" (interaktiv sms-roman, 2012).


Svar #2
08. april 2014 af Cocotoffie (Slettet)

Det lyder som en super god idé, men det er desværre ikke dansk jeg har som fag :)

Jeg har kun historie og fysik og jeg bliver nødt til at finde et emne indenfor disse rammer 

 


Skriv et svar til: Et passende emne??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.