Spansk

Hjælp til 4 sætninger

09. april 2014 af Natasha94 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, nogen der kan fortælle hvor jeg har fejl?? På forhånd taak :)


Sin su mujer se sintió Thomas muy solo. Una noche vio un anuncio sobre un club de amistades por correspondencia.
Thomas recibe varias cartas de los miembros del club. El primero es de Julia. Antes de abre la carta, bebe siete cerveza en una bar. La hombre de Julie es muerte y es una viuda. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. april 2014 af jbmm

Sin su mujer se sintió Thomas se sentía muy solo. Una noche vio un anuncio sobre un club de amistades por correspondencia.
Thomas recibe varias cartas de los miembros del club. El primero La primera es de Julia. Antes de abre abrir la carta, bebe siete cervezas en una bar. LaPAS NU LIGE PÅ!! El hombre marido/esposo de Julie es muerte(slå disse ord op i din ordbog!) y es una viuda. (hun er IKKE "en enke", hun er enke)


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. april 2014 af Woman31 (Slettet)

Sin su mujer se sintió Thomas muy solo. (forkert ordstilling, subjekt før verbum, der er direkte ordstilling på spansk)

Una noche vio un anuncio sobre un club de amistades por correspondencia.
Thomas recibe varias cartas de los miembros del club (hvis der med "de" menes om, bør det erstattes af verbet "sobre")

El primero es de Julia ("El" henviser til "cartas", som er femininum, og der skal derfor stå "La primera"

Antes de abre la carta, bebe siete cerveza en una bar (abrir skal ikke bøjes, men forblive i infinitiv, og idet øl er i flertal, skal der stå cervezas)

La hombre de Julie es muerte y es una viuda (hombre er maskulinum, der skal derfor stå "el". At være død er en fast vendning, som lyder "estar muerto" - estar skal derfor bøjes efter el hombre. Idet du skriver om Julies mand, bør du pointere, at sidste del af sætningen drejer sig om Julie )

Håber det hjalp :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. april 2014 af jbmm

Svar til #2
Nu var det jo ikke dig, der skulle rette hendes opgave. Hun lærer jo ikke noget af, at få det hele serveret på et sølvfad!!, og hun lærte jo så heller ikke, at der er forskel på muerte og muerto.


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. april 2014 af Woman31 (Slettet)

Jeg kan ikke se, hvordan rettelser alene skulle være mere lærerige end rettelser og forklaring? Desuden havde jeg ikke kommenteret, hvis jeg havde set dit svar, men eftersom jeg åbenbart ikke havde opdateret siden, kunne jeg ikke se, at der allerede var kommet svar! Med hensyn til muerte/muerto tænkte jeg, at hun efterfølgende måske ville slå ordene op og opdage forskellen på brugen af de to ord, og undlod derfor at forklare det, men det kan jeg selvføgelig også gøre, hvis det volder store problemer! 


Skriv et svar til: Hjælp til 4 sætninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.