Religion

Islam

12. april 2014 af Egofaciens - Niveau: 8. klasse

Hej, jeg har nogle spørgsmål omkring islam, som jeg skal besvare:

1. Hvad dækker begrebet jihad over? Forklar også hvad lille Jihad og store Jihad er/betyder:

2. Hvilke skrifter bygger islams trosgrundlag på? (Her har jeg selvfølgelig skrevet Koranen og også Hadith-bøgerne - Mohammeds sædvane, men min lærer sagde, der er mange flere)

3. Hvilke ritualer er der i islam? (Her har jeg svaret de fem søjler, omskæring (?) og tørklæde)

4. Hvilken betydning har Medina?

5. Hvilken betydning har Mekka? 

- Jeg ved, at muslimerne blev "jagtet" ud til enten Medina eller Mekka, men jeg er ikke sikker på hvilken by, det var.. 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

1. Jeg heller ikke helst styr på hvad Jihad er, men mener det er en Terroristgruppe som udføre terror. Mener ikke du skal tage det med i Islam, da Jihad ikke nogen effekt religøst. Men derimod samfunds mæssigt.

2. De 10 bud. Du skal huske findes flere former for islam. Sunni og Shia osv.

3. Her er der mange. Bøn - salat, Almisse - zakat, Ramadan, Pilgrimsfærd - hajj, Bryllup, Begravelse, Islamisk højtider.

4. Det er af Arabisk oprindelse, Betydningen af medina er "Profetens by". Byen i Saudi Arabien hvor Muhammad begyndte sin kampagne for at etablere Islam. Medina betyder lys.

5. Blandt andet skal en muslim mindst 1 gang i sit liv ( Behøver ikke hvis man ikke har råd) på Pilgrimsfjærd/rejse dernede. Der er mange flere faktore, men ville råde dig til at læse på nettet om det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. april 2014 af bjerg11 (Slettet)

I den tid hvor profeten Muhammad levede var byen, Medina, byen over alle byer. Underforstået at det var den mest kendte by på hele jorden. Det er lidt ligesom New York i dag, hvor der bor mange folk, og mange rundt omrking i verden kender til byen. Medina betyder ikke lys, men blot by. Al medina betyder i dag: Byen. 

Læs inde på http://en.wikipedia.org/wiki/Medina for mere informationer. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Medina på ARABISK, betyder by. Men rent filosofisk betyder Medina lys/lyset.


Svar #4
22. april 2014 af Egofaciens

tusind tak i to ! :)


Skriv et svar til: Islam

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.