Dansk

Tankereferat, fortællerkommentar mm.

12. april 2014 af Lektier11 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg sidder og skriver en litteær artikel om Henrik Pontoppidans 'Ørneflygt' og ville gerne lige høre, om nogen vidste om det var nødvendigt at give citater på ting som tankereferater, fortællerkommentarer, da det vel ikke helt er fortolkninger citater? Umiddelbart har jeg nemlig forstået det som om, at man kun skal give fortolkningscitater. Jeg føler dog bare, at jeg i min analyse påstår en masse ting ved foreksempel at sige, at der er fortællerkommentarer uden dog at henvise til dem. :( Og så lige en anden ting, jeg tænkte på, at hvis man igennem en længere periode har fået beskrivet en person igennem tankereferater, kan man så tale om, at tankereferaterne skaber en form for tankerække, som hovedpersonen beskrives igennem? :) Slutteligt, så tænkte jeg på, om at på trods af at 'Ørneflugt' er en novelle, så har den dog nogle eventyrlige træk, såsom 'Dette er historien om', hvor der lige kommer en kort baggrundshistorien omkring, hvordan ørnen er landet på andegården, hvorefter selv handlingende så går igang. Og da den slutter med en form for opsamling, samt en moraliserende fortællerkommentar. Er de eventyrlige træk fejlfortolkede, og hvis ikke, hvad bidrager de så med? :) Andet end at gøre historien mere eventyrlig.. :) Tak på forhånd, håber i kan hjælpe! 


Skriv et svar til: Tankereferat, fortællerkommentar mm.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.