Studievejledning

HJÆLP! Er et gennemført Mat-A forløb godt nok til at opdylde Mat-A adgangskrav???

14. april 2014 af Junaid123 (Slettet)

Hej Alle derude!

Jeg valgte i sommer ikke at lukke mit bevis som HTX studerende da jeg ville tage nogle af fagene om på HF og forbedre snittet. 

MEN problemet er at den sidste eksamen var min MAT- A eksamen som jeg undlod at gå op til, Men den skal jeg bruge nu til min videregående uddannelse på DTU (Ingeniør).. de 3 udd. jeg overvejer kræver alle MAT A som adgangskrav og mit spørgsmål er om jeg opfylder det krav selvom jeg ikke var oppe til eksamen i Mat A og derfor afsluttede faget helt?

Jeg tænker lidt at jeg på den anden side har været A-Niveau forløbet igennem som alle dem som afsluttede Mat A så i princippet er jeg lige så "klog" da vi har været lige meget igennem, jeg har bare ikke været til eksamen. 

Vil DTU godkende min dokumentation på et gennemført forløb uden eksamen eller ej?

Ja jeg har selvfølgelig tænkt mig at spørge DTU men det haster og DTU holder påskeferie lige nu så ka ik vente en hel uge på svar.. Og jeg skal have svar gerne idag i forhold til at kunne tage Mat A som selvstuderende på HF har de sagt ....


Brugbart svar (2)

Svar #1
14. april 2014 af Andersen11 (Slettet)

Når der angives specifikke adgangskrav til en uddannelse, skal de fag, der listes under et specifikt adgangskrav, alle være bestået.

Se http://www.ug.dk/uddannelser/artikleromuddannelser/ombachelorogkandidat/specifikke_adgangskrav_til_de_videregaaende_uddannelser.aspx#fold2


Skriv et svar til: HJÆLP! Er et gennemført Mat-A forløb godt nok til at opdylde Mat-A adgangskrav???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.