Afsætning

Købe saftpresser og redegøre for returret / reklamationsret

15. april 2014 af Handelsmand (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle sammen,

Jeg har fået en lille ekstra opgave i afsætning, hvor jeg skal redegøre for nogle forskellige ting. Jeg skal tage udgangspunkt i en informationsside om saftpressere, som man kan se her: http://saftpresseren.dk

Der er bl.a. en opgave, hvor jeg skal redegøre for reklamationsret og returret. Der står noget på hjemmesiden om begge to ting, men jeg har svært ved at finde forskellen på de to ting.

Er der nogle, der kan give mig et præcist svar på, hvad forskellen på reklamationsret og returret er?

På forhånd tusind tak og god påske!


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. april 2014 af Stats

Returret
Returretten siger, eksempel hvis med 14 dage og i brudt/ubrudt emballage, at du kan få pengene tilbage ved øjebliklig virkning. Tidsfristen for returretten og krav til varen, er forhandleren som sætter den.

Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret. Reklamationsretten siger, at ved reklamation, kan butikken gøre to ting.

1. De kan sende den til reperation.

2. De kan give dig en ny.

Det er sådan, at forhandleren som sælger varen, har kun ét forsøg til at ordne problemet. Hvis der så forekommer en fejl igen, så kan du bede om at få pengene igen.

Der er lidt flere regler for returret og reklamationsretten, men dette er de væsentligste. Håber du kan bruge svaret, ellers så skriv igen.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. april 2014 af Stats

Det skal lige tilføjes, at ved E-handel, så er der i længt de fleste tilfælde 14 dages returret. Og ved fysisk butik, så er der ingen fortrydelsesret og derved kunden som skal forhandle sig frem til det. Fortrydelsesretten er ingen lov og dermed ikke med i lovgivningen

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Købe saftpresser og redegøre for returret / reklamationsret

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.