Studiebolig

Erfaring med kollegier i Århus

17. april 2014 af Metapod (Slettet)

Der er godt og vel nogle år til at jeg skal bekymre mig om det, men det skader ikke at være tidligt ude. Jeg har brugt det seneste tid, på at læse lidt rundt her på forummet og på andre forummer omkring emnet, og kigget lidt på de forskellige kollegiers hjemmeside i Århus området, efter nøje overvejelser er jeg kommet frem til nogle alternativer, så det ville være meget venligt hvis nogen ville skrive lidt omkring de forskellige kollegier hvis de har boet på kollegierne, da personlige erfaringer virkelig er nyttige i denne forbindelse.

- Christianshøj kollegiet

- Ravnsbjerg kollegiet

- Børglum kollegiet

- Nørre alle` kollegiet

- 4. maj kollegiet

- Kirsebærhaven kollegiet

Selvfølgelig vil jeg også lige fortælle hvad jeg personligt vil ligge vægt på. Sidst og ikke mindst mit budget til bolig vil ligge på helt op til 4500 kr, men helst billigere.

Transport: Gode offentlige transport muligheder til Uni, så er det heller ikke så vigtig hvor langt væk kollegiet ligger.

Fællesskab: Jeg vægter fællesskabet forholdsvis højt, der skal helst være et godt sammenhold.

Beliggenhed: Det skal helst være et pænt område.

Køkken: Det er intet krav, at have egen køkken, men hvis det er fælleskøkken skal køkkenet være et godt køkken.

Bolig: Det skal ikke ligne en betonblok.

Økonomi: Som allerede sagt før, det skal maks. koste 4500 kr, men billigere er selvfølgelig at foretrække.

Motionsrum: Det er intet krav, at kollegiet besidder det, men kollegiet skal helst ligge i nærheden af et motionscenter.

Anyways hvis nogen gider at svare på det ville jeg være meget taknemmelig.


Skriv et svar til: Erfaring med kollegier i Århus

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.