Matematik

Emneopgave om fordelinger

18. april 2014 af snyder12345 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej,
Jeg sider med en emneopgave i matematik, hvor jeg har fået nogle problemer med de to sidste spørgsmål. 
Jeg ville blive meget glad, hvis nogen kunne hjælpe mig, med to nedenstående spågmål.
(Ja, jeg har kigget i mine noter og i bogen, men uden held) 
På forhånd tak!! 

"Redegør for hvordan et konfidensinterval for middelværdien bestemmes, når standardafvigelsen er kendt hhv. ukendt" 

"Redegør for hvordan formlen til bestemmelse af n i et konfidensinterval for middelværdien, bestemmes når standardafvigelsen er kendt."


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. april 2014 af peter lind

Du skal vælge procenten for konfidensintervallet for eks. 90%. Så finder du b så P(X>b) = 0,05. Det er det øverste grænse. Tilsvarende finder du  a så P(X<a) = 0,05. som den nedre grænse Intervallet [a: b] er så 90% konfidensintervallet

Det sidste: Hvad er n ?


Svar #2
18. april 2014 af snyder12345 (Slettet)

Mange tak!

Med hensyn til n, så er det et godt spørgsmål.. Jeg ved det heller ikke selv.. Som regel plejer n, at angive noget med en tidsperiode. Kan dette også være tilfældet her??

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. april 2014 af peter lind

Det kan jeg ikke svare på. Jeg ved kun det om n, som du selv skriver, og det er ikke ret meget


Skriv et svar til: Emneopgave om fordelinger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.