Engelsk

Rettelse af engelsk stil! Det vil betyde alt for mig, da jeg skal aflevere imorgen :)

19. april 2014 af Romansa - Niveau: C-niveau
The novel is written by Maile Meloy. The main character in the novel is Sam Turner. Sam just turned fifteen years. The story is written as if it was in the past, as we can see in the text, which is seen in the first sentence“. The summer she turned fifteen”. Sam and her father lives together in Montana and every summer they take a four-day float trip down the river, which is in the text “[…]It was a four day float trip, or five if you dawdled, or three if her father had to get back to work” . Sam’s mother is dead, but the text does not say how or when. Sam goes to a boarding school and in the fall she is a sophomore, but she is seriously doubt about this, and she doesn’t know if she would go there. It was her father’s idea, and she hasn’t accepted yet, which indicates that she feels compassion for her father and she will not leave him alone. Sam is a shy girl, because when Layton compliments her teeth she gets suspicious from the praise, which is in the text “You have perfect teeth,” he said “Did you have braces?” Sam is not very confident about herself, and she does not believe it when Layton compliment her. Layton gives her attention, and she has never experienced something like this before.
Sam gets more and more self-confidence throughout the process, this seen in the text, when Sam shoot with the gun and finds out that she is very good at it.

Sam respect her father, which is several times in the text for example when she is not sure if her father would like her to shoot with the gun. Sam’s father had guns, but he hadn’t been hunting since her mother died. There is also a moment in the text where Sam’s father leave Sam and Layton while they sitting around the bonfire. Sam is not happy about this and she is a little bit nervous, but she doesn’t say anything. The reason why didn’t say anything to him, could mean that she doesn’t trust him, and that she is afraid of problems. Sam’s relationship with her father is complicated, and the reason for this could be the deceased mother, maybe she misses a mother in her life, who can take care of her.

The story takes place in the summertime by a river in Montana in a hot July month. There is a lot of sun on the trip, and the environment is great and there is a lot of fresh air. Sam and the other lives in tents and burrows and some nights they make a bonfire and sits there.
When Sam goes shooting with Layton, the big hills make sure that her father doesn’t hear the noise, which seen in the text ““Can they hear it? I don’t think so, with those hills,” he said. “Anyway, we’re legal. We’re not killing anything.”

The themes in the text are different, for example ‘the relationship between daughter and father’ or ‘growing up’, but I think that the main theme in the text is ‘development’ from teenager to adult or from girl to woman. Through the story Sam is starting to act older, as we can see in the text where Layton says ‘Sam stepped back and pointed the gun at the bottle, not really breathing’ where she try to shoot. There is an episode where Sam and Layton where together, here she feels something new and it’s here she feels the adulthood and nervousness, this seen in the text “The right side of her body was warm from the fire, the left side was cold”. Sam has never experienced a man who is sexual interested to her, so when Layton shows her his interest, she does not known how to react.

There are some symbolism in the text. I think that the title ‘Red from green’ indicate that Sam has gone from being a teenager to being an adult, and if you look at the symbolism of the colors. Red symbolizes innocence while the color Green symbolizes experience, which we can see in the text. Sam come through a big development, where she in the begging is a little bit innocent and then she comes through some experiences for example, when she decides to try to shoot and, so you can also read the title as “teenager to adult”.

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. april 2014 af Stygotius

-så skulle du nok være begyndt lidt tidligere og ikke tro du kan lade Google translate og andre klare sagerne for dig..


Svar #2
19. april 2014 af Romansa

Begyndt tidligere ? Hvad mener du makker?
Jeg er færdig med stilen, jeg skal bare have den rettet.
Læs rubrikken én gang til.

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. april 2014 af Stygotius

Ja, jeg mener at det er ret dumt at vente med en opgave til dagen før den skal afleveres og så forvente at nogen kan og vil bruge arbejde og tid på "bare" at rette en tekst af denne længde og standard  -helt gratis.

Du "skal have den rettet" -og det mener du altså at du har ret til.  Tjaa....så må man jo håbe at nogen vil rette sig efter den ordre.


Svar #4
19. april 2014 af Romansa

Jeg synes du skal blande dig helt uden om . Jeg spørger pænt om der er nogen der vil rette i min engelsk stil og så kommer du og spiller klog og kostbar.. Amen altså hvis du ikke har noget fornuftigt så skal du ikke kommentere..prøv nu lige at få ilt op til hjernen!!

Brugbart svar (0)

Svar #5
19. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Jeg ville ellers gerne, men har dæsvære ikke tid. Når jeg skimmer den hurtigt kan jeg spotte mange komma-fejl.

Jeg vil råde dig at se video "Engelsk komma"

Når jeg får tid skal jeg nok rette den.


Svar #6
19. april 2014 af Romansa

Tak mobbi11 det vil være en stor hjælp.
Hvornår har du tid ? :)

Brugbart svar (0)

Svar #7
19. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Har lige fundet ud af at jeg har tid nu, men ikke i lang tid. Så jeg prøver så meget jeg kan.


Svar #8
19. april 2014 af Romansa

Okay super mange tak :)

Brugbart svar (1)

Svar #9
19. april 2014 af Stygotius

Romansa,

Du spørger ikke spor pænt, men siger at du "skal" have stilen rettet.

I øvrigt er din tekst så dårllig at den ikke kan rettes uden at erstatte hvert andet ord, og det drejer sig ikke kun om kommaer (det er det mindste af det hele); du tilføjer ikke  verberne  -s i 3.pers. ental, og det hele lugter kraftigt af at være en kopi af en Google oversættelse, der bare er blevet indsat her. Teksten må siges at være skrevet på danglish og ikke engelsk.

Du skal også nok også til at repetere adverbier og adjektiver og desuden udvidet og simpel tid.


Svar #10
19. april 2014 af Romansa

Smut din idiot! Samfundstaber

Svar #11
19. april 2014 af Romansa

Og jeg skriver 'skal aflevere imorgen' og ikke at jeg ligefrem 'skal' have den rettet.
Idiot!

Brugbart svar (0)

Svar #12
19. april 2014 af Stygotius

# 2

"jeg skal bare have den rettet"

Tja, -det er jo aldrig rart at blive afsløret.


Svar #13
19. april 2014 af Romansa

Ha ha ... Du er sgu ekspert Hr. Sven .. Du er og forbliver min yndlings klovn
Taber..

Brugbart svar (0)

Svar #14
19. april 2014 af Stygotius

Gymnasieelev med det niveau i engelsk (og dansk)    .....til lykke.

Der er jo bred enighed om at der er alt for mange som ikke skulle have været i gymnasiet og hvis faglige niveau ikke kan leve op til kravene dér.


Brugbart svar (1)

Svar #15
19. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Helt ærligt Stygotius du opfører dig som en 2. Klasser. I stedet for at føre denne diskution videre i endnu et sort hul, kan du da i det mindste stoppe med at kommentere i denne tråd hvis du ikke har noget gavnligt at tilføje. Og når jeg mener gavnligt at tilføje så mener jeg at have rettet hans tekst/stil.  I stedet for at bruge dine aftener på Studieportalen.dk, så er du måske nødt til at finde nye territorier som fx bilgalleri.dk (passende niveau) eller hestenet.dk. Din "hjælp" er notorisk.

Jeg tror også at Romansa ikke mente at den "SKAL" rettes, med de citationstegn du elsker at lave.

Nåh ja jeg glemte at sige undskyld, fordi jeg er sådan en kæmpe idiot overfor dig, og simpelthen ikke er min egen eksistens værdi, det var selvfølgelig ikke skrevet i alvor, der skulle egentlig have stået undskyld fordi jeg har sådan en dejligt veludviklede seratus anterior.


Svar #16
19. april 2014 af Romansa

Mobbi1999 du er elsket!
Han er bare en klovn..der har for meget fritid..

Brugbart svar (0)

Svar #17
19. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Hej Romansa,

Havde faktisk helt glemt at rette din tekst. Håber du når det inden længe.

Tak for idag :D


Svar #18
19. april 2014 af Romansa

Hej Mobbi1999
Har du ikke tid til det? Troede ellers du sagde du ville..har faktisk ventet på dig
(Men du behøves jo ikke hvis du ikke har tid eller orker det)
Mvh Romansa. :-)))

Brugbart svar (0)

Svar #19
19. april 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Jeg retter den nu. Tager ca. 20 min.


Svar #20
19. april 2014 af Romansa

Okay skal jeg så ikke sende dig den som pdf. Fil for jeg har rettet lidt i den selv
Mvh Romansa

Forrige 1 2 Næste

Der er 24 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.