Psykologi

Psykologistudiet - hvilket universitet er bedst?

21. april 2014 af Louise8000 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej alle!
Jeg skal til at søge ind på universitetet for at læse psykologi. Mit snit gør sig ikke til at søge ind på København, så mit valg står primært melle Århus og Aarlborg. Jeg har derfor nogle spørgsmål, der forhåbentligt kan hjælpe mig med mit valg;

 - Hvilket universitet er fagligt bedst? og hvilket er bedst social?
 - Har du selv, eller har du bekendtskab til nogen, der har været begge steder? Hvad var din/deres oplevelse de to steder?
- Jeg har hørt, at Århus' pensum ikke er fyldestgørende på nogle punkter, er det noget du har oplevet?


Jeg forstår at alting selvfølgelig er subjektivt, men tak på forhånd! :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. april 2014 af dittekikkenborg (Slettet)

hvis det er muligt for dig ville jeg vælge syddansk universitet i Odense. Aalborg er meget nyt med hensyn til psykologi studiet og jeg er derfor selv meget i tvivl omkring det, da man ikke har hørt om nogle dygtige psykologer som har gået der. Overvejer selv at læse psykologi hvis karakterene giver nogen som helst forhåbninger om at kunne søge ind :) 

- Undersøg Odense, hvis det er muligt, ellers ville jeg klart gå efter Århus, har hørt godt om det, og fællesskabet skulle vidst være fantastisk :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. april 2014 af 123434

1#

Hej Ven. Hvad er dine erfaringer med psykologi på SDU?


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. maj 2014 af Stygotius

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #4
02. maj 2014 af uddannelseervigtigt

#3, tag lige en slapper. Du kan være fuldstændig ligeglad med om hun kan gennemføre det eller ej. Hun spurgte dig om noget andet. Hvis du ikke er til hjælp, synes jeg slet ikke du skal skrive. Det er for barnligt.

#0 ville sige, at du ikke skal tænke så meget på hvordan det er socialt osv.. JA, det er vigtigt på nogle punkter. Men på den anden side - så er det vigtigste din uddannelse. Kan godt være man ikke har hørt nogle dygtige psykologer der har gået på Aalborg; men så er det dér, du skal tage udfordringen. Måske kunne du være en af de dygtige psykologer, der har studeret på Aalborg Uni?

- Men gør selvfølgelig hvad du mest føler for. Men vil nok råde dig til Århus, da jeg har hørt, at det skulle være det andet bedste efter København... Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget det passer :)))


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. maj 2014 af Stygotius

Slettet

Svar #6
03. maj 2014 af Louise8000 (Slettet)

#5

"og lidt mere præcist end i i en 4.klasse", hvor er det ironisk. Men hold da op du må have et sørgeligt liv. Hvis du ikke har nogen brugbare svar, så lad være med at spilde begge vores tid med at svare.

#4

Mange tak for svar!


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. maj 2014 af uddannelseervigtigt

#5 Tænk dig lige endnu en gang om. Hvem er lidt ligesom en 4. klasser nu? Du er på en side, der er til gavn for at hjælpe studerende med deres spørgsmål - ikke deres måde at formulere på. Hvis du forstår spørgsmålet kan du da være ligeglad med, om hun formulere sig rigtigt eller forkert.


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. maj 2014 af Stygotius

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #9
03. maj 2014 af Mobbi1999 (Slettet)

Stygotius det er ikke første gang du har opført dig så rådent her på SP.

https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1191330

Find dog for helved et andet forum og nedgøre folk


Skriv et svar til: Psykologistudiet - hvilket universitet er bedst?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.