Andre fag

Diaolog til audition

21. april 2014 af LiselotteN (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle! Jeg skal til audtion på en musical på min skole, og skal selv medbringe en monolog eller en dialog som jeg kan fremføre alene eller sammen med en, men jeg synes jeg har prøvet alt, og kan ingen ting finde på google eller lign. Det skal jo helst være noget som viser at hvad jeg kan, eller bare viser at jeg kan noget. Nogle der ligger inde med noget jeg kan bruge, eller bare ved hvor jeg skal søge? Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. april 2014 af bob00 (Slettet)

Denne monolog brugte jeg selv til en anden audition. Jeg byggede hele tiden min vrede op stille og roligt hvor jeg til sidst næsten råbte (kontrolleret). Det kræver at du arbejder grundigt med teksten, forstår den og hvad karakterens mål er. Husk at tænk over sætningerne.. hvad vil du sige med denne sætning? Høj eller lav stemme? Kropssprog? Scenografi?

Teksten er fra en bog jeg har læst der hedder 'En flænge i himlen' af John Green. Jeg tog et uddrag fra bogen som jeg syntes var det jeg kunne få mest ud af. 

Her er lidt om hvad bogen handler om:

Hazel har i fire år levet med en alvorlig kræftdiagnose og er ofte ved at miste modet. Men så møder hun den ligeledes kræftsyge Augustus og bliver forelsket for første gang i sit liv. Pludselig ser hun på både sygdom, liv og død på en helt ny måde.  

En flænge i himlen er en både rå, rørende og livsforelsket roman om udødelighed og alt det største og smukkeste i livet.  

Håber det hjalp.

Vedhæftet fil:EN FLÆNGE I HIMLEN.docx

Brugbart svar (0)

Svar #2
23. april 2014 af bob00 (Slettet)

Forresten tog jeg den sidste linje væk.


Skriv et svar til: Diaolog til audition

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.