Tysk

Tysk grammatik rettelse HJÆLP

21. april 2014 af dinmorerawesome (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej Studieportalen, 

Jeg står inde med en genaflevering som jeg har fået tilbage af min lærer, jeg skal rette i den og forklare mine fejl og han har påpeget at der er kongruens fejl og ordstillingen i ledsætningerne skal rettes. Min lærer siger de områder jeg skal fokuserer på er Infinitiv og genitiv. 

Jeg er ufattelig dårlig til grammatik, jeg forstår ikke hvor jeg skal starte fra og hvordan jeg skal gøre mig selv bedre indenfor det. Så ville høre med jer, om der muligvis er nogle der kan hjælpe mig? og forklarer disse rettelser, for jeg kan ikke finde hoved og hale og forstå hvordan man finder ud af det. 

De ting der skal analyseres og rettes, er vedhæftet i billed filen. Hvis bare der er en venlig sjæl derude der vil tage sig til og ordne bare et lille stykke af det og forklare mig det, vil jeg prise mig mere en lykkelig.. 

På forhånd, mange tusind tak

Tanya


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. april 2014 af Stygotius

Du har slet ikke undersøgt hvilket økn de navneord du bruger, er, og du sørger ikek for at dine verballed står i det rigtige tal.

Du skriver tillægsord af en eller anden grund med stort, og du bøjer ikke dine verber i den rigtige form (p.p.)

Mange af sætningerne er uammenhængende.


Skriv et svar til: Tysk grammatik rettelse HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.