Dansk

ret en still

21. april 2014 af boesvej - Niveau: 9. klasse

hey alle

jeg har lidt problemer med komma, punktummer og opsætning. 

du ved sådan noget orden noget. :)

min lære er altid utilfreds med mine kommaer og sådan. så jeg tænkte på om nogle af jer måske ville tage et kig på min tekst og sætte nogle kommaer og sådan, sådan ret teksten. så kan jeg lige se hvad jeg mangler og hvad jeg gør galt. 

1000 tak på forhånd og forsat god mandag. 

[Tekstfelt: Mia Højer Thybo. 35 b Main Street. Melbourne South East Australia.] [Tekstfelt: 19-04-14]

                                                    Det uforklarlige

Kære Mia.

Hej Mia, jeg håber du har det godt i Australien, og for en helt masse på opleveren. Og at flok er søde mod dig dernede. Der er sket en masse ting og sager her hjemme, på det seneste, så der er en del jeg kan skrive om til dig.  Der er dog sket denne ene ting som jeg syntes fylder lidt mere end hvad der ellers er sket her hjemme.

 Jeg sad og så en program om supermennesker her den anden dag. Programmet handlede om mennesker der kunne lidt mere end ud over det sædvanlige. Der var nogle mennesker der kunne nogle ting der var så surrealistiske, at det ikke er til at kunne forklare.

  Der var for eksempel  en mand der kunne sluge nogle 50 øre mønter, og så kunne få dem op af maven igen på kommando. Men det helt uforklarlige var så at når man skrev nummer på mønterne, og bad om at han skulle få mønt nummer 5 ud af 20 mønter op, så var det præcist nummer 5 mønt han fik op igen! Manden ville dog ikke have at man gjorde en stor undersøgelse på ham, så ja man ved vel aldrig om der var snyd eller noget.

   Der var også en anden mand som jeg så i det samme program, men bare for lidt tid siden.     Det han kunne var sygt uforklarligt efter min egen mening.  Imens han sov drømte han nogle gange om en ulykke, eller et sted han skulle føres hen. Så vidt jeg husker fortalte de at hav havde redet den landsby han boede i, fordi han drømt at der ville komme et jordskælv gennem byen. Og ca. 32 timer efter kommer der som sagt en jordskælv gennem byen.

   Man lavede efterfølgende nogle undersøgelser på ham, men man fandt ikke nogen grund til at han kunne se ulykker før de kommer. Han kunne bare på uforklarligt vis se frem i fremtiden, om nogle ting.  Han fik en form for pris. Han blev skrevet ned som supermenneske i en bog. Det er lidt ligesom at komme Guinness Rekordbog. Men som du kan høre Mia, så er det jo ikke de helt store uforklarlige ting der er sket for mig imens du har været væk.  Brevet her når sikkert først ned til dig om en uge eller to, så det kan jo være at jeg har oplevet noget usædvanlig imens. Jeg glæder mig til at høre fra dig igen. Du må hilse kyle og Mary, når du ser dem igen.

- Laura Thybo. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. april 2014 af dittekikkenborg (Slettet)

her er din stil rettet for kommafejl og sproglige fejl hilsen Ditte 2.g STX

Vedhæftet fil:Hej Mia.docx

Brugbart svar (0)

Svar #2
21. april 2014 af NylsBurger (Slettet)

#1

Er du sikker på, at det er den rettede version, du har vedhæftet?


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. april 2014 af dittekikkenborg (Slettet)

ja er helt sikker ;)


Svar #4
21. april 2014 af boesvej

mange tak :)


Skriv et svar til: ret en still

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.