Historie

Historie opgave DET HASTER

21. april 2014 af Malene121 - Niveau: A-niveau

Hej alle! Jeg skal vælge et emne til min historie opgave i 2g... JEg vil gerne skrive noget om en krig, men ved ikke rigtigt hvilken krig jeg vil skrive om-.. Er der nogen der vil komme med forslag og eventuellt et eller flere spørgsmål som kunne være noget af det jeg vil besvare i min opgave? Så jeg måske havde en ide..

Tusind tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. april 2014 af LaPii (Slettet)

Det kommer meget an på hvad du leder efter - om det skal være en moderne eller en historisk krig f.eks. 

Personligt ville jeg nok vælge (lidt alternativt) Cubakrisen og Den Kolde Krig, fordi magtspillet og de historiske konsekvenser er utroligt interessante. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. april 2014 af Sultana29 (Slettet)

Hej. Jeg vil give LaPii ret. Cubakrisen og Den Kolde Krig er helt sikkert noget du kan finde en masse om. Men hvis du gerne vil udfodre dig selv lidt, vil jeg anbefale dig eventuelt at skrive noget om osmanerriget. Det er en yderst spændende emne - dog abstrakt. Men det er noget ikke enhver beskæftiger sig med. Ellers kan du tage eventuelt noget nyere/gammelt. Palæstina-Israel konflikten. Der jo en hel masse emner, dog skal du arbejde målrettet uanset hvilket emne du vælger - desværre. 


Skriv et svar til: Historie opgave DET HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.