Almen studieforberedelse (AT)

Medicin og INGEN PLAN B

22. april 2014 af Savior123 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle,

Jeg skal gennem et 10. klasse og efter det skal jeg forhåbelig på gymnasiet (STX). Jeg vil gerne læse medicin i fremtiden, og noget jeg har gået rundt, og drømt om i flere år. Jeg ville rigtig gerne spørge om, hvordan gymnasiet er, og om det er let at få et snit på over 9 eller, om man virkelig skal bide smerten i sig. Jeg har heller ikke nogen plan B, da medicin er det eneste jeg sigter efter, og ikke rigtig kan se mig selv som noget andet. Jeg er villig til at sidde dag og nat hvis det er det der kræves. Håber der er nogen, som selv har været igennem gymnasiet som kan hjælpe. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
22. april 2014 af peter lind

Det er ret individuelt, hvor svært man finder det eller hvor meget arbejde, der kræves. Gå du bare i gang med gymnasiet. Der er ingen grund til at bekymre sig på forhånd. Høj motivation er en god baggrund


Svar #2
23. april 2014 af Savior123 (Slettet)

#1

Det er ret individuelt, hvor svært man finder det eller hvor meget arbejde, der kræves. Gå du bare i gang med gymnasiet. Der er ingen grund til at bekymre sig på forhånd. Høj motivation er en god baggrund

Har fået svar på at der ikke er flere ledige pladser på STX men kun på HTX hvilket jeg dog ikke gider og skal derfor vente til næste år hvor jeg har fået et plads. Valgte derfor en privat 10. klasse, og skal derefter på STX. Jeg er typen der læser en del, og gør alt for at nå mit mål, men som jeg ser det er det nærmest umuligt at få 10.6 med bonus... har 9.3 i folkeskolen og har hørt at det ville blive en del sværer.  


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. april 2014 af LisaEllegaardKlitmøller (Slettet)

Jeg vil ikke tage dit mod fra dig, men havde lidt samme drøm. Den har jeg opgivet, syntes det er meget svært! Nu er jeg heller ikke vildt dygtigt, og skal arbejde en del for at opnå resultater. Men jeg har droppet det lidt, personligt kan jeg ikke klare det pres der hele tiden ligger over hovedet på mig når jeg vil have et højt snit. 

I folkeskolen lavede jeg bare lektier, og kun det nærmest. Så kom jeg på gym og fik vildt gode venskaber, som jeg også ønsker at sætte tid af til.

Men start og se, det kan også være der kommer noget andet som du meget hellere vil, og ellers må du jo bare arbejde i døgndrift ;)


Svar #4
23. april 2014 af Savior123 (Slettet)

#3

Jeg vil ikke tage dit mod fra dig, men havde lidt samme drøm. Den har jeg opgivet, syntes det er meget svært! Nu er jeg heller ikke vildt dygtigt, og skal arbejde en del for at opnå resultater. Men jeg har droppet det lidt, personligt kan jeg ikke klare det pres der hele tiden ligger over hovedet på mig når jeg vil have et højt snit. 

I folkeskolen lavede jeg bare lektier, og kun det nærmest. Så kom jeg på gym og fik vildt gode venskaber, som jeg også ønsker at sætte tid af til.

Men start og se, det kan også være der kommer noget andet som du meget hellere vil, og ellers må du jo bare arbejde i døgndrift ;)

Ja forstår godt hvad du mener, og kan også godt se at du lige er startet på STX, men man ved aldrig :) Tror dog ikke jeg vil slippe mine drømme pga. venner, sport osv. da min eneste drøm er om at læse medicin, og jeg tager gerne imod presset om at få høje karakter... Siger dog ikke at jeg ikke vil være et socialt menneske men mener bare, at jeg vil ikke give venner og sport så meget tid, hvis det er nødvendigt :)


Skriv et svar til: Medicin og INGEN PLAN B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.