Almen studieforberedelse (AT)

Samfundsfag og dansk "den hemmeligekrig" og krigen i Afghanistan

23. april 2014 af danielgermer (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg sidder her med min synopsis og skal udfylde et af mine underspørgsmål. underspørgsmålet omhandler "hvad er danskernes holdning til krigen i afganistan" og jeg vil gerne tage brug i nogle samfundsfaglige metoder indenfor undersøgelser. men før at jeg kan komme videre skal jeg jo bruge nogle undersøgelser inden for dette, men kan ikke finde nogle.. så håbede på at der måske var nogle der kunne hjælpe med med dette. gerne nogle undersøgelser som omhandler danskernes mening om krigen i afganistan, og også gerne nogle som vil kunne relateres til dokumentaren af Christoffer Guldbrandsen "den hemmelige krig". 

problemformulering og underspørgsmål:

Dokumentaren den ”hemmelige krig” har som påstand at regeringen og Danmark som nation ikke har levet op til kravene som en krigsførende nation ved muligvis eller medvirkende brud på internationale konventioner. Har danskerne levet op til kravene

1 Internationale konventioner - konventioner

2 Kan man betrakte dokumentaren af Christoffer Guldbrandsen som værende troværdig - analyse af fil

3 Hvad er danskernes syn på krigen i afganistan - konsekvenser/danskernes syn


Skriv et svar til: Samfundsfag og dansk "den hemmeligekrig" og krigen i Afghanistan

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.