Fysik

Salte og vand

23. april 2014 af sofieoolsson (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg er i gang med fysik synopse. Og har lidt små problemer som jeg håber nogle kan hjælpe med.

jeg skal finde ud af hvilke egenskaber salte og vand har sammen?
anvendelsen af salte og vand sammen?

Jeg kan ikke rigtig se noget i min fysik bog, og når jeg søger på nettet får jeg ikke rigtig et brugligt svar.


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. april 2014 af khol (Slettet)

Salte er ioniske forbindelser der ofte kan opløses i vand. Salte der frigiver OH- (negativ ion/anion) er basiske mens salte der frigiver H+ (positiv ion/kation) er sure. Hvis ingen af disse ioner frigives er saltet neutralt. Opløsninger af salte i vand er elektrisk ledende (elektrolyt)


Svar #2
23. april 2014 af sofieoolsson (Slettet)

Men det du svarer på er kun for salte. J

eg tænkte på om hvis jeg trækker 'salte og vand' om jeg så skal fortælle om de ting hver for sig eller er der noget man kan både fortælle om salt og vand sammen ?

hvad er deres egenskaber sammen

Har vi en ting i hverdagen vi bruger både salt og vand sammen..? hvad med når vi koger vand og putter salt ned? hvad sker der?


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. april 2014 af khol (Slettet)

De ting jeg beskriver gælder for salte opløst i vand. Hvis du hælder salt i kogende vand vil det umiddelbart stoppe med at koge, fordi kogepunktet for saltvand er lidt højere end for rent vand.


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. april 2014 af khol (Slettet)

En lille korrektion til #1: udskift 'frigiver' med 'danner'


Skriv et svar til: Salte og vand

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.