Engelsk

Delprøve 1 - rettelse/hjælp

24. april 2014 af FrederikkeBruu (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej. Jeg har lavet denne delprøve, er der en der gider at tjekke den for eventuelle fejl?

- Tak på forhånd. Frederikke :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. april 2014 af LaPii (Slettet)

I a6 mangler du et h i shelves

i c har du skrevet "der ud over" -- det er i ét ord

I d2 kan du vælge at skrive danes i stedet for danish people. Det samme gælder lidt i d3 og d4 - det er forståelsen, der er oversat og ikke så meget selve det der står. Ved ikke hvordan din lærer er med sådan noget, men min var MEGET striks med det..

Men ellers faldt jeg ikke lige over noget :) 


Svar #2
24. april 2014 af FrederikkeBruu (Slettet)

Okay. Tusind tak for det! 

Hvis du gider, gider du så eventuelt komme med en ide til oversættelse af d3 og d4, hvor det er mere selve det der står der bliver oversat?

Kunne nemlig ikke få det oversat mere 'præcist' uden at jeg blev utilfreds med grammatikken. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. april 2014 af LaPii (Slettet)

Jeg har det sådan set på præcist samme måde; det er derfor jeg ved min gamle engelsk lærer var så striks med det ;) Men kan godt lige vende det igen og se om jeg har nogle "bedre" forslag, selvom jeg egentlig ikke regner med det.. Er det noget der haster?


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. april 2014 af LaPii (Slettet)

Mit bedste bud:

d4: It was not until he saw the blood, that he realized how serious the accident was. 

Jeg vendte lige d3 med en veninde jeg har i Skotland, og hun siger den ikke hænger sammen hvis man oversætter præcist hvad der står, så hendes skotske mand foreslår:

There is universal acceptance that more jobs are required, however, very few have been created in recent years.


Skriv et svar til: Delprøve 1 - rettelse/hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.