IT

Søgeprogram til indholdssøgning i skolemateriale

11. maj 2014 af SøgerSvar (Slettet)

Søgeprogram til indholdssøgning i skolemateriale.

(Ps. Jeg bruger PC :-(_ ).

Hvilket offline program er bedst til at søge indholdet af mit skolemateriale igennem for stikord. Programmet skal være i stand til at lede inde i alle mine dokumentfiler denne funktion ville muliggøre at søge efter: Stikord, fraser, sætninger eller overskrifter.

Eksempel:

Lad os sige jeg er til mundtlig eksamen i dansk og gerne hurtigt vil undersøge et begreb jeg søger i programmet og det giver mit alle de dokumenter som indeholder de sætninger / ord jeg søger. Som en liste med ”# ” ville leder mig til et diskussionsemne på Twitter.

Uddybende:

Til daglig bruger jeg søgefunktionen i google driv hvor alt mit skolearbejde og materiale er uploadet. Alle mine tekster er konverteret til Word eller OCR genkendte PDF filer. Google drive søger indholdet at mine dokumenter igennem hvilket giver en fantastisk hurtig og nemt måde at finde præcis den tekst eller note jeg skal bruge.

# utopia.

Problemstilling:

Problemet er at jeg til eksamen ikke må bruge internet hvilket forsager at google drive online ikke virker.

Eventuel løsning (virker ikke godt):

- Jeg bruger lige nu ”Super Finder XT” til at søge offline. Programmet har en funktion som lader mig søge i indhold af dokumenter, men den virker ikke godt og hurtigt.

- Windows 8 kan ikke søge i indholdet af mine dokumentfiler. Windows søger i filnavnet.

https://www.google.dk/search?num=20&safe=active&es_sm=122&qscrl=1&q=super+finder+xt&oq=super+finder+xt&gs_l=serp.3..35i39j0l3j0i22i30l6.1493669.1496215.0.1496402.4.4.0.0.0.0.1115.1371.3j7-1.4.0....0...1c.1.43.serp..0.4.1369.ijfZFMyxPEs


Skriv et svar til: Søgeprogram til indholdssøgning i skolemateriale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.