Biologi

Hjælp til Glykæmisk index

20. maj 2014 af Trilllllllle - Niveau: B-niveau

Hej! 
Jeg ved godt at der er oprettet en masse indlæg omkring SRO, men jeg føler ikke jeg har fundet noget der virkelig kan hjælpe mig. 

Jeg vil hører om der er en kærlig sjæl der kan hjælpe med en indledning om Gi (Glymækisk index). Jeg sætter virkelig STOR pris på det, da jeg er helt lost og gerne vil have det skal lyde godt!

Håber virkelig der er en der vil! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2014 af JEEJ2008

Hmm..... hvad med noget om overvægtige mennesker, diabetes og hvordan det påvirker generelt osv. og så herefter beskrive hvorfor der er et glykæmisk index og hvad det bruges til?


Svar #2
20. maj 2014 af Trilllllllle

Hmm, jo det var nogle gode idéer tak! Skriver SRO i biologi og idræt, så ville det være godt at skrive noget om idtræts præstation i indledningen, eller skal jeg vente med det til indholdet? :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. maj 2014 af JEEJ2008

Ja du skal ligesom have et eller andet der danner fokus for din opgave :) Og du kan helt sikkert skrive noget om idræt generelt, og så måske igen hvor glykæmisk indeks er vigtigt for nogle osv.


Svar #4
21. maj 2014 af Trilllllllle

jo tak, fik skrevet lidt i går. Jeg har et spørgsmål jeg skal besvare som lyder sådan:

Får man for lavt blodsukker, hvis man indtager høj GI-produkter lige inden et løb, og har det betydning for præstationsevnen?

Er det noget du vil kunne hjælpe med? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. maj 2014 af JEEJ2008

Puha! Nej det ved jeg desværre ikke noget om - sorry :/

men prøv her: http://perspektiv.nu/da/sukker-ernaering/fysisk-aktivitet.aspx


Skriv et svar til: Hjælp til Glykæmisk index

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.