Projektopgaven (9. kl.)

kan børn være flygtninge

22. maj 2014 af abrahim (Slettet)

jeg skal finde stikordn til dette spørgsmål,og det har jeg det lidt svært med,håber i kan hjælp mig


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2014 af 123434

Børnene flygter fra krig, naturkatastrofer og forfølgelse eller de flygter i håbet om en bedre fremtid

Nogle flygter sammen med deres familie, andre flygter alene

Der er mange grunde til, at et barn flygter alene. Det kunne være på grund af, at de har været ofre for menneskehandel, flygter fra krig eller fattigdom

Uledsagede flygtningebørn er en særlig sårbar gruppe. De kan falde i hænderne på voksne, som vil udnytte dem eller gøre dem ondt. Børnene kender ikke deres rettigheder, og derfor kan de let blive udsat for krænkende eller dårlig behandling i det land, de kommer til.

Desværre behandles alt for mange uledsagede flygtningebørn i modstrid med FN's børnekonvention. Man kan i Danmark sende et flygtningebarn hjem til sit hjemland, uden at vurdere hvad der er bedst for barnet. 

Barnet bliver meget sjældent hørt i sin egen sag, selv det ifølge FN's børnerettighedskonvention har ret til at blive hørt.


Skriv et svar til: kan børn være flygtninge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.