Afsætning

Hjælp til at lave en analyse af en Philips saftpresser

01. juni 2014 af Dyrhøj (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle sammen,

Jeg har fået en lidt speciel opgave i Philips, hvor jeg skal tage udgangspunkt i en dansk reklameblog. Jeg har fået til opgave at lave en analyse af følgende tekst. I teksten skal jeg komme ind på, hvordan hjemmesiden forsøger at overbevise læseren om at købe produktet. Hvilken taktik mener I, de bruger på hjemmesiden?

/Martin


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juli 2014 af Stats

[1]"Har levet i 120 år" - De er ikke gået konkurs, og dermed må de være gode til det de laver.
[2]"Philips er et meget poplulært mærke [...]" - Mennesket vil ikke være ude for en gruppe
[3]"Gøre livet nemmere og sjovere" - I en travl hverdag, er det guld værd at have det lidt sjovt, og nemt.
[4]"Fokus på forbrugerens ønsker og behov" - Styrker udsagn [1]
[5]"Kigger man på udvalget af saftpressere i butikkerne og / eller på nettet, så vil man se hvor mange frugtpressere, der rent faktisk kommer fra Philips." Styrker udsagn [2] om et populært mærke.
[6]"kan derfor forvente en masse tests af Philips saftpressere i fremtiden, hvor vi vil teste de mest populære frugtpressere fra Philips" - De bliver ved med at forny sig, samt blive bedre.
[7]"I vores store saftpresser test som vi har offentligtgjort på forsiden, er det netop en Philips saftpresser, der er blevet vores testvinder." - De fortæller forbrugeren, at de er bedst. (Hvilket behov er der tale om?)

Man vil som forbrugere være skeptisk, og se om der er andre produkter, som er bedre. Phillips slår lige tvivlen væk med denne tekst

[8]"En stor del af forbrugerne går efter velkendte mærker, når de er ude og kigge på en ny saftpresser. Langt de fleste danskere kender til Philips og vil derfor være tilbøjelig til at vælge en Philips frugtpresser. Til sammenligning er Kenwood og Magimix også to mærker, der laver nogle pragtfulde saftpressere, men de er ikke så velkendte hos forbrugerne. Derfor vil de fleste naturligt vælge Philips fremfor to ukendte mærker. Det kan både være en god og dårlig ting, at man går efter de mærker, som man kender i forvejen. Lige i dette tilfælde er det et klogt valg, da Philips har gjort det rigtig godt i forhold til produktion af saftpressere. Man vil næppe blive skuffet, hvis man køber en Philips frugtpresser."

De fortæller forbrugeren at næsten alle har råd...

[9]"Selvom Philips saftpressere både er praktiske, brugervenlige og har en masse funktioner, så koster de alligevel ikke alverden. Philips er en af de få mærker indenfor saftpressere, hvor jeg mener, at man får rigtig for pengene. Den Philips saftpresser som vi kårede som testvinder i vores store saftpresser test indeholder alt hvad man kan forvente af en frugtpresser, hvilket gør at 999 kr. er temmelig billigt. Langt de fleste Philips saftpressere koster i mellem 699-999 kr., hvilket ligger indenfor de flestes budget." - Dvs at alle kan have det nemt og sjovt, og styrker [3]

Hvis man vil med i fællesskabet, så har de lige sat de 5 mest købte saftpressere, på siden., og hvis man ruller længere ned, så kan man læse om de 5 produkter

Disse Philips saftpressere er de mest populære i øjeblikket: 

• HR1871
• HR1869
• HR1861
• HR1855

--------------------------------------------------

Mennesket bliver hele tiden bombaderet med diverse reklamer. Det Philips har gjort her, er at slå enhver tvivl væk hos kunden. De bliver ved med at sige til kunden "VI ER BEDST", "FÆLLESSKAB", "IKKE DYRT" og "NEMT OG SJOVT"

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Hjælp til at lave en analyse af en Philips saftpresser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.