Dansk Historieopgave

problemformulering DHO - Hvilke emner skal jeg ind under?

02. juni 2014 af maryamk (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, skal aflevere min DHO fredag.. Min problemformulering lyder således:

 Der ønskes en overordet redegørelse for udviklingen i det danske landbrug i slutningen af 1800-tallet. Under inddragelse af historiske kilder ønskes en analyse af bøndernes vilkår , og i forlængelse heraf ønskes en diskussion af, hvordan industrialiseringen påvirkede deres tilværelse.

Hvilke emner skal jeg komme ind under i redegørelse, analysen og diskussionen?? er bange for at bytte rundt på det i sidste ende.. har et bud her: 

Redegørelse:
- landbrugssektoren
- handel og byudvikling?
Analyse:
-Kilder, tabeller ????

Diskussion: ???

PLEASE HJÆLP! :-)

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Det ser jo fornuftigt nok ud.

I redegørelsen fortæller du om udviklingen i det danske landbrug, herunder kommer du jo automatisk ind på industraliseringen.

I analysen bruger du de kilder du har til rådighed (jeg gætter på du allerede har nogen du skal bruge).

I diskussionen skal du komme frem til hvordan industraliseringen påvirkede bøndernes tilværelse. Så der skal du tage fat på det du kom frem til i din analyse af kilderne, og samtidig kan du anvende det du skrev om industraliseringen i din redegørelse.


Skriv et svar til: problemformulering DHO - Hvilke emner skal jeg ind under?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.