Billedkunst

Symbolik

06. juni 2014 af Luice (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej, jeg skal analysere til billede, hvor der er en rede på æg på, men når jeg søger på, hvad det symboliserer, kan jeg ikke finde noget. Derfor spørger jeg jer, om i ved, hvad en rede symboliserer?, og hvad er æg symboliserer? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2014 af JulieMSørensen

Jeg tænker umiddelbart starten på noget nyt. Æggene er helt nye i verden og væsener derinde skal prøve at tilpasse sig til verden udenfor. Måske kunne det være en ny begyndelse, en introduktion til verden eller sådan noget. 

Det kunne også være noget med hjemmet (reden), hvor man føler sig tryg og ikke vil forlade

Hvis æggene ikke er klækket, kunne det måske også være en form for isolation. At muligvis har man selv (fuglen i ægget) et billede af, hvordan verden ser ud (indersiden af æggeskallen). Men i virkeligheden er der ofte meget mere og mange nye og fremmede ting (verden udenfor æggeskallen), som man glemmer at tage stilling til i sin egen lille verden. Når ægget klækker kunne det være, at man "får øje" på mulighederne udenfor sin egen verdensopfattelse.

Det blev måske lidt forvirrende skrevet - håber det hjalp lidt alligevel :) 


Skriv et svar til: Symbolik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.