Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

HJJÆÆLLP til fakirmodel i eksamensoplæg

06. juni 2014 af ditte2620 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej alle i kloge mennekser

Jeg står i den situation at jeg skal til min afsluttende eksamen på økonomiuddannelsen på tirsdag. Jeg aflverede fagprøve i sidste uge og skal nu planlægge et mundtligt oplæg. Jeg er i fagprøven kommet frem til, at der skal implementeres en opdatering i vores nuværende rejseafregningssystem så der kan registeres bilag manuelt. Min plan er så, at jeg skal vha. fakirmodellen fremlægge selve implementeringen af opdateringen til eksamen. Nu er jeg så kommet i tvivl om jeg har gjort det korrekt. Jeg har beskrevet hver fase detaljeret men måske det bliver for tungt.?? F.eks har jeg i analysefasen skrevet følgende i min powerpointpræsentation :

            

?
?

Formål = Analysere og beskrive grundlaget og definere dette = skal de fortsættes til næste fase.

?
?Er projektet godkendt i idéfasen.??Hvor stort er projektet?
?
?Hvilke krav er der til ressourcer, udgifter og tidsplaner?
?
?Mulige risisi og gevinster ??Skal der foretages risikovurdering på IT-området.?
?
?Er projektorganisationen på plads?
?
?Overholdes reglerne i Budgetvejledningen.?
?
?Er projektet i overensstemmelse med de 5 principper for IT-projekter i staten.?

??
?

                                         Herefter afleveres alle resultater til chefen og der udpeges en projektleder.

?

Det har jeg gjort ved hver fase og vil så gennemgå dem til eksamen og beskrive hvordan punkterne kan løses i styrelsen hvor jeg er ansat.

Bliver det for kedeligt og har jeg grebet det forkert an.??? jeg har vedhæftet præsentationen. PLEASSEE hjælp :-)

'


Skriv et svar til: HJJÆÆLLP til fakirmodel i eksamensoplæg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.