Almen studieforberedelse (AT)

Forsøg/undersøgelse: overvægt

12. juni 2014 af heeeeejjjj - Niveau: A-niveau

Er der nogen, der kender/har hørt om et forsøg/undersøgelse omhandlede overvægt, fedme, overspisning eller andet? Skal bruge det til AT hvor emnet netop omhandler dette i fagene biologi og psykologi :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Der er lavet BUNKER af den type undersøgelser.

Jeg vil mene, google er din ven. Er det noget specifikt, du leder efter?

Mvh.


Svar #2
12. juni 2014 af heeeeejjjj

Jeg benytter mig i forvejen af dette forsøg, hvor man tester rotter og ændringer i belønningssystemet ved indtagelse af kalorierig mad

http://videnskab.dk/krop-sundhed/junk-food-virker-som-narko

- men kunne godt tænke mig et andet forsøg også , gerne et der påviser, hvilke fysiologiske konsekvenser kan overspisning have 


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Her står der en liste med konsekvenser:

http://www.healthguidance.org/entry/12344/1/Negative-Effects-of-Over-Eating.html

Er det sådan noget, du tænker på?

Mvh.


Svar #4
13. juni 2014 af heeeeejjjj

Noget lignende, synes bare det der er for redegørende, der skulle helst være nogle beviser på det. Et opstillet forsøg for at vise kroppens reaktion fx.

Til gengæld tror jeg, jeg kan bruge dette link til noget andet, så tak!!


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Hm, så altså deciderede forskningsresultater? De er ret svære at læse. Og der skal du ind i diverse forskningsinstitutters databaser, for at finde hele studiet. Normalt henviser man blot til et studie og skriver et essay om de væsentligste punkter. Det burde være muligt at finde sådan en artikel/et essay online, hvor de henviser til en undersøgelser. Mere grundigt behøver du ikke at gøre det på det niveau.

Mvh.


Skriv et svar til: Forsøg/undersøgelse: overvægt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.