Dansk Historieopgave

Spørgsmål?

14. juni 2014 af Anonyyyym - Niveau: B-niveau

Hvilke spørgsmål kan læreren spørge ind til i ens AT-fremlæggelse? Altså hvis jeg har nu har fremlagt, hvad vil han/hun så typisk spørge ind til? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juni 2014 af JulieMSørensen

Jeg oplevede i stor grad, at der blev spurgt ind til, hvilke metoder, man har gjort brug af i de forskellige fag. Metodernes fordele/ulemper, hvad de kan/ikke kan og hvordan de spiller sammen.


Svar #2
15. juni 2014 af Anonyyyym

Okay, mange tak! Jeg tænkte nok at de ville spørge en del ind til metoderne osv. Men vil de kunne spørge ind til ens emne? Altså jeg har om colombus, og jeg fortæller f.eks. om de navigationsmidler han kunne ha' brugt og hvilken  forskel det har gjort for spanien, men vil de spørge ind til noget som jeg ikke har undersøgt? F.eks. "hvorfor gjorder han det " osv osv


Svar #3
15. juni 2014 af Anonyyyym

Og skal der meget til at få en høj karakter? hvad hvis i forvejen besvarer det du lige har skrevet i sin fremlæggelse? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. juni 2014 af JulieMSørensen

Jeg tror som udgangspunkt kun, at de spørger ind til din synopsis og det du siger. Hvis de spørger til andet i pensum er det nok fordi, du er godt oppe af skala'en og har forklaret alt, der er at forklare om opgaven. Jeg tror ikke, de vil bede sig forklare ting, der ikke fremgår af din opgave. Men måske er fakta som hvem, hvor, hvornår, hvorfor, hvordan ret smarte at have styr på. 

Jeg synes ikke, det var så galt med karakteren. De stiller selvfølgelig opfølgende spørgsmål og beder dig argumentere og forklare dine holdninger og synspunkter. Hvis du har styr på den del af pensummet i de to fag, der kan relateres til dit emne (f.eks. ville kunne perspektivere til en Columbus-tekst, I tidligere har gennemgået i timen) vil det kun tælle op, så det er klart en fordel :)


Svar #5
15. juni 2014 af Anonyyyym

Åh mange tak! Det hjalp en del! :)) Men så har jeg lige et sidste spørgsmål. Vi har 15 minutter til at fremlægge, og vi er to personer i en gruppe. Gør det noget hvis jeg ikke nævner en ting i min synopsis pga tidspres? De siger jo at man skal tage det allervigtigste og at de kun bedømme på fremlæggelsen. Så er det vel ligemeget hvis jeg ikke nævner en ting hvor en bilag følger? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. juni 2014 af JulieMSørensen

Ja, det ville jeg sige. Faktisk fremlagde jeg heller ikke selv hele min synopsis. Jeg gav kun et kort referat af, hvad jeg var kommet frem til i synopsen og så brugte jeg resten af tiden på at diskutere nyt materiale og metoder. De har jo læst din synopse, så de ved godt, hvor du vil hen, selvom du ikke siger det hele :)


Svar #7
16. juni 2014 af Anonyyyym

Taaaaak for hjælpen! :))


Skriv et svar til: Spørgsmål?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.