Religion

Religiøs idenditet

17. juni 2014 af Savior123 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa alle søde mennesker ^^

Jeg har søgt en del på nettet og bøger for at finde ud af hvad religiøs idenditet præcis betyder, men har desværre ikke kunne finde det. Man skulle tro at svaret var okkult. Søgningen efter svaret blev til noget der var impatibel. Jeg spørger nu om der kan komme med et konkret svar? Ville være supertaknemmelig. I må meget kan sende et link, hvor svaret står der konkret, eller må i bare skrive herinde :D 

Venlig Hilsen 

Manden fra Mars :P


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Du kan læse om identitet her http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Filosofi/Menneskets_grundvilk%C3%A5r/identitet

En religiøs identitet er derfor de træk ved en person, der kendetegner eller afgrænser personen som forskellig i religiøs henseende fra andre i samfundet.


Svar #2
17. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Okay tak skal du have Andersen11. Nu har jeg forstået det. Var lidt usikker i starten, men det er trangt igennem mit hovede nu :D


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

#2

Jeg ved ikke lige, hvad du har gang i. Artiklen drejer sig om mange forskellige former for identitet, herunder også religiøs identitet.


Svar #4
17. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Jep, altså noget der kendetegner at man er fra et bestemt religion, det kunne fx. være tøreklæde inden for Islam eller små hvide hatte som jøderne har på (Kan ikke huske navnet af de hvide hatte)


Skriv et svar til: Religiøs idenditet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.