Eksamensforberedelse

Hej

18. juni 2014 af zartorium (Slettet) - Niveau: C-niveau

Denne her post laver jeg, fordi jeg føler bare at jeg skal ud med det og har løst til at skrive det her:)

Jeg har lige været oppe til natur eksamen i den 2 årig hf pakke, jeg fik et 7 tal og jeg er lidt skuffet over det fordi, jeg har forbedret mig i 5 dage fra 12 til 12 og mente selv at jeg kunne få et 10 tal. og jeg ved at det er ikke så godt for mit gennemtsnit.

efter det brugte jeg programmet softit, som kan beregne ens gennemsnit ud, men da jeg kun har 2 eksamer dette år, så må jeg bare gå ud fra at jeg får de her karakter (prøve sig frem). det gik op får mig at for at få et snit på 10 eller derudover skal næsten alle mine fag, som jeg skal oppe i næste sommer være 10 taller. det lyder lidt som et nightmare. 

jeg stræber efter tage en videnskablige udd, jeg er interrseret i medicin. kan det stadig lade sig gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Det kan du jo sige dig selv - hvis du har et 7-tal, så skal du have højere karakterer x gange før det bliver til et gennemsnit på 10 eller derover. Det behøver du forhåbentlig ikke et stykke software til at beregne :)

Der er jo også den mulighed at du kan få nogle flere 7-taller og så må du kompensere med 12-taller. Sådan er livet jo.

Efter din eksamen kan du gange med 1,08 hvis du starter på en videregående inden 2 år, så hvis du bare laver masser af tocifrede karakterer næste år kan du sagtens nå en plads på medicinstudiet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. juni 2014 af Nonsen (Slettet)

Jeg mener snittet for læge blev helt oppe på 11,5 i år, i Århus, fordi der var så mange ansøgere.
Stræb efter 12. Du skal sørge for at lukke alt der hedder internet og skrive dine egne noter. Hav et system med dato i dine noter.
Medicin er svært at komme ind på, men endnu sværer at læse. Så hvis du har svært ved de naturvidenskabeligefag, så skal du nok tænke med dig selv: kan jeg klare medicin så?
Ellers er en vej dertil, hvis dit snit ikke er højt nok - kiropraktor. Jeg mener det er samme bachelor. Mange hopper over på lægestudiet efter :-)

Skriv et svar til: Hej

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.