Eksamensforberedelse

Hvad skal jeg have med?

18. juni 2014 af KyllesHonningBi (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej! 

Jeg skal op i mundtlig dansk på fredag, og er i gang med at forberede mig. Jeg har høje forventninger til mig selv, og ville virkelig gerne have en god karakter. Jeg ville bare høre, hvad jeg skal have med? Jeg ville ikke sidde der til eksamen, og så få at vide at jeg manglede dit og dat. 

Jeg har trukket fordybelsesområdet 2. verdenskrig, og fordyber mig i digtet "Det drejer sig om min søn" af Ole Wivel. Jeg har tænkt lidt over hvad jeg ville have med. 

Under den mundtlige prøve ville jeg komme ind på hvorfor jeg valgte digtet, kort fortælle hvad det handler om, og lidt om forfatteren. Ville også gå ind og fortælle lidt om 2. verdenskrig, og så selvfølgelig perspektivere. Jeg ville selvfølelig også analysere digtet, men hvor meget skal jeg egenligt analysere det? 

Hilsen mig.. :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Analysere det så godt du kan, det er jo analysen der er det vigtigeste.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Husk også at du ikke skal kigge så meget på dine papir, og lær tingene uden af. Det giver et godt bonus samt med at du kan fortælle uden fra det du har læst og øvet på.


Skriv et svar til: Hvad skal jeg have med?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.