Debat

Dansk A skriftlig - 2014 - HF - Ikke tilfreds med karakter :(

19. juni 2014 af sura1991

Hej

Så har jeg lige fået min karakter for dansk A skriftilig og den er jeg rigtig utilfreds med.

Jeg plejer at få 7-10 til alle de opgaver jeg vi har lavet i løbet af dansk forløbet og til min terminsprøve fik jeg 10 og nu har jeg dumpet! Jeg er utrolig frustreret og ked af det. Kan godt se at jeg har nogle stavefejl og et par dårlige formulerede sætninger men eller forstår jeg ikke hvorfor jeg ligefrem dumper.

Og hvis det viser sig at jeg har skrevet noget vrøvl kan ma godt tage eksamen om igen? Altså kun den skriftlig og uden at gå til undervisning.

Jeg ville være meget taknemmelig hvis der er nogen der kan læse min stil og give mig noget feedback.. Jeg er virkelig desperat :/


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2014 af Hijsa

Hej! 

Er virkelig ked af din sitation, kan godt forstå du er frusteret over det.

Jeg tænker, er det muligt for dig at sende din stil til din dansklærer, og bede personen om at vurdere om den har fortjent en dumpekarakter? Sig til din lærer at du overvejer kraftigt at klage over din karakter, og har derfor brug for noget konstruktivt kritik på din stil.

Det er bedre at en med god faglig viden vurderer din stil, end det er en eller anden herfra.

Og hvis du virkelig mener at din karakter ikke er fortjent, så vil jeg foreslå at du klager! Og hvis du får medhold i din klage, kan stilen få lov til at blive gen-vurderet.

Håber dig alt det bedste!


Svar #2
19. juni 2014 af sura1991

Jeg har lige skrevet til min lære og han vil læse den bliver sendt tilbage fra censormødet. Der er bare så lang tid til! Jeg kommer til at klage for karakteren 00 gives altså for "en utilstrækkelig præsentation der ikke demonstrerer en acceptabel grad af fagets mål" - og det er ikke en rigtig vurdering. Det er ikke til at holde ud :/


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Det lyder også voldsomt at gå fra 10 til dumpet. Jeg vil da gerne tage et kig på den, hvis du også skriver hvad opgaven gik ud på. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Var det den opgave med velfærdssamfundet? Jeg skrev selv den analyserende, men har ikke fået en karakter endnu, jeg ligger også selv på 7-10. 


Svar #5
19. juni 2014 af sura1991

Årh det ville være rigtig dejligt hvis du kunne se på den. Hvordan sender jeg opgaven til dig Mistique? Jeg skrev en den argumenterende stil. Vi har fået karakterne idag på ludusweb. Det kan være at i også har fået jeres.


Svar #6
19. juni 2014 af sura1991

Her er den - ser frem til at hører fra dig :) og tusind tak for at du vil læse den.

Vedhæftet fil:Dansk A skriftlig.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #7
19. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Spændende. Det er ikke helt til for mig at sige om der er begrundelse for at give dumpe karakter. Ville hjælpe hvis jeg kunne finde eksamenshæftet (tror nemlig jeg stadig har det).

Jeg ville have brugt citater fra teksterne. Både en blanding af direkte citater fra teksterne og, som du har gjort, "....påstår Villy Sørensen".

Det undrer mig at du ikke har titler på teksterne med. 

Der er hellere ikke anført hvilken opgave du har besvaret.


Svar #8
19. juni 2014 af sura1991

Jeg håber du stadig har det. Og du skal bare være helt ærlig med kritikken.

Jeg havde ikke tænkt på at bruge citater fordi det har jeg nemlig ikke gjort i de andre stile som jeg har skrevet og der er det gået godt. Desværre opdagede jeg også tidligere idag at jeg ikke havde anført hvilken opgave jeg skrev :/ Og igen, så har jeg heller ikke gjort det ved de andre stile og det har aldrig været et problem.


Brugbart svar (0)

Svar #9
19. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Det er også kun ved selve eksamen jeg har anført hvilken opg. det var. Alle i klassen havde faktisk glemt det til terminsprøven, og det gjorde vores lærer os opmærksom på var meget vigtigt.

Det med citaterne synes jeg er lidt mærkeligt. 

Min mistanke er at det du har skrevet måske ligger sig meget op af det der stod i teksterne. Men når jeg ikke har dem lige nu, kan jeg jo ikke tjekke det. 

Jeg ville også have delt den mere skarp op, med redegørelse og en diskussion. Kan ikke huske om der er en 3. del der også skal være med. Men det er også en del tid siden jeg har skrevet denne form for artikel.


Svar #10
20. juni 2014 af sura1991

Jeg har gjort hvad jeg altid plejer at gøre når jeg skriver den argumenterende stil. Dog må jeg indrømme at den her har været den dårligste opgave jeg har lavet. - Men ikke så dårligt. Altså Villy Sørensens tekst var meget svær at forstå.

Der skal være en redegørelse, argumentation og diskusion. Jeg tror måske at min argumentation og diskusion har været ringe :/

Jeg vil meget gerne hører fra dig hvis du finder eksamenshæftet og vender tilbage til mig med mere feedback.


Brugbart svar (0)

Svar #11
20. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Forskellige besvarelser af den samme eksamensopgave er diskuteret i denne tråd

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1484986


Svar #12
20. juni 2014 af sura1991

Tak Andersen11 :)


Brugbart svar (0)

Svar #13
20. juni 2014 af Hijsa

Det burde have været din lærers opgave at gøre jer opmærksomme på at skrive opgave nummer på osv. Det ser ikke ud til at jeres lærer har været særlig dygtig til at fortælle jer reglerne omkring stilskrivning.


Svar #14
20. juni 2014 af sura1991

Ja, det er ærgeligt. - Vi er heller ikke blevet undervist i hvordan en artikel skal se ud. - overhovedet. Det var noget jeg selv tænkte over.


Brugbart svar (0)

Svar #15
22. juni 2014 af Hijsa

#14

Så vil jeg faktisk sige at det til dels er din lærers skyld. Vores lærer fortalte os at selvom det var en artikel skulle man skrive den som en ´hel tekst´. Altså ligesom du skriver en stil. Ikke noget med at opdele i spalter. 

Men er der fremskridt i din sag? Har din lærer fået læst stilen endnu? 


Brugbart svar (0)

Svar #16
22. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Man må godt skrive i spalter, men det er intet krav.


Brugbart svar (0)

Svar #17
22. juni 2014 af Hijsa

Det bad vores lærer os ellers ikke at gøre. 


Svar #18
22. juni 2014 af sura1991

Nej, jeg har ikke hørt fra ham. Opgaven skal sendes til skolen fra censormødet. Der går vist noget tid. Regner med at hører fra ham i løbet af ugen.

Fordi jeg ikke har skrevet hvilken opgave jeg har valgt, så har censor ret til at dumpe mig. Censor sidder jo med over 100 opgaver som de skal læse på en dag, og de gider ikke gættelege. Jeg kan sagtens være  dumpet for sådan en lille detaljer. - Og hvis det er det der er sket, så har jeg ingen sag.

Jeg tænker på den satans karakter hele dagen. Mit somemrferie humør er helt ødelagt. Nu skal jeg vente til jul for at tage den om igen. :/


Brugbart svar (0)

Svar #19
22. juni 2014 af Hijsa

Kan godt forstå det er træls. 

Men vil det så sige at du godt kan tage eksamen om igen til jul? tillader de det?


Svar #20
22. juni 2014 af sura1991

Ja det kan jeg godt. Det kan man altid gøre sålænge eksamensbeviset er åbent. Jeg skal tilmelde mig et almindelig dansk hold, men som selvstuderende og så skal jeg op til jul eller januar. Vi har et halvårs hold som starter til august og slutter omkring jul.


Forrige 1 2 Næste

Der er 21 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.