Dansk

Projekt i dansk, hjælp!

22. juni 2014 af Whatisthiss - Niveau: 8. klasse

Vil I ikke lige komme med jeres mening om hvor vidt I tror mobning kan stoppes? eller tror I at mobning kan stoppes? begrund jeres svar ;D det skal bruges til vores fremlæggelse i morgen.. ;)


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Det er et meget stort spørgsmål, du stiller, men jeg vil da gerne forsøge at komme med mit bud på et svar.

Jeg tror aldrig, at mobning helt kan stoppes. Mobning er desværre meget ofte en fast del af sociale miljøer, det være sig både skole- og arbejdsmiljøer. Nogle af de personer, som bliver mobbet, har desuden meget svært ved at henvende sig til "de voksne" eller øvrige autoriteter, da det kan være forbundet med frygt og skam (specielt for voksne!) at tale om mobning, og derfor bliver nogle tilfælde af mobning slet ikke opdaget - og så kan de jo slet ikke stoppes! 

Jeg tror dog på, at mobning kan reduceres gennem samtale og gennem forskellige metoder. Da jeg gik i folkeskole, var der en del mobning, og vi fik specialundervisning i "antimobning". Undervisningen hjalp en smule, og det kunne mærkes, at folk blev mere opmærksomme på hinanden. Nogle folk er desværre bare uimodtagelige over for denne type undervisning, og derfor er det svært fuldstændig at eliminere mobning, selvom det kunne være dejligt. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. juni 2014 af ankerkæden (Slettet)

Selvfølgelig kan mobning stoppes, det er de voksne der spiller falidt og pædagogikken som lærene benytter der ikke passer ind i nutiden, den er forældet i forhold til den virkelige verden, tiden er løbet fra den. Børn bliver født klogere og klogere, og så nytter det ikke at fastholde dem i gamle pædagogiske mønstre.

Ha en god dag i morgen.!  


Svar #3
23. juni 2014 af Whatisthiss

Tusind tak for jeres svar! Det gik helt godt ;)


Skriv et svar til: Projekt i dansk, hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.