Dansk

HASTER !!!! Perspektivering

23. juni 2014 af Mørten - Niveau: 10. klasse

Jeg skal op til eksamen i dansk i morgen og har ikke fundet at perspektiver til andede end dagligdagen 

Jeg har valgt reklamen fra Call me "tal ordenligt" 

Nogen der kender noget jeg kan perspektivere til. (måske noget litteratur)

Det haster, tak på forhånd :) 


Brugbart svar (2)

Svar #1
23. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Du kan perspektivere til Lars AP's bog "fucking flink" som der var rimeligt meget hype omkring sidste år, og som faktisk kom ud umiddelbart før CallMe's kampagne.

http://politiken.dk/kultur/boger/faglitteratur_boger/ECE1062729/flinkebogen-er-irriterende-som-et-dameblad/


Svar #2
23. juni 2014 af Mørten

Tak for hjælpen !

Lige et lille spørgsmål, kan man godt bruge aida-modellen til denne reklame eller vil det være spild af tid ??


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Hæng mig ikke op på det, men når CallMe bruger Tal Pænt som backup til- og grundlag for eksisterende reklamer for deres eksisterende produkter, så vil jeg mene at det er lidt malplaceret, for "tal pænt" er en ramme om virksomhedens image og ikke produktet i sig selv. Det er en måde hvorpå virksomheden CallMe kan skille sig ud fra konkurrenterne ved budskaber.

AIDA er i mine øjne mere noget man bruger til ét konkret produkt som skal markedsføres. Men igen - hæng mig ikke op på det.

Men du kan uanset hvad tale om argumentationsformer (etos,patos,logos), høflighedsprincippet, måske samarbejdsprincippet, "Facework"...der er nok at tage fat på. Det er jo Dansk og ikke markedsføring du er oppe i. Sådan som du har lavet dette opslag i hvert fald :)


Skriv et svar til: HASTER !!!! Perspektivering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.